رییس کمیته فناوری مجلس : اختلال اینترنت کسب و کار مردم را مختل کرده است

۲۶م اسفند ، رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اختلالات چند روز قبل شبکه اینترنت کشور، کسب و کار مردم را مختل کرده است گفت: به عنوان نمایندگان مردم، از مسئولان درخواست پاسخگویی در زمینه این معضل به وجود آمده را داریم.

محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اختلالات و قطع و وصلی های مکرر شبکه اینترنت کشور در هفته اخیر کاملا مشهود بوده است، اظهار داشت: کاربران اینترنت با مشکلات متعددی در زمینه دسترسی به این شبکه مواجه می باشند و براین اساس تقاضای رسیدگی و پیگیری از مجلس دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از کسب و کارها از طریق شبکه اینترنت صورت می گیرد و نیاز مردم به این شبکه در حد ملاحظه ایمیل نیست براین اساس بسیاری از کسب و کارهای مردم با وجود اختلات مکرر و کندی این شبکه مختل شده است.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسئولان و متولیان این بخش خواست که در این زمینه پاسخگوی مردم و نمایندگان آنها در مجلس باشند و مشکلات موجود در مورد شبکه اینترنت را برای کاربران تشریح و اطلاع رسانی کنند.

به گزارش مهر، دسترسی اغلب کاربران ایرانی به شبکه اینترنت و به ویژه پایگاه اینترنتیهای پربازدیدی همچون گوگل و یاهو از هفته قبل تا به حال با اختلالات بسیار همراه است و بسیاری از این کاربران امکان استفاده از اینترنت را ندارند؛ این در حالی است که تاکنون متولیان بخش اینترنت و فضای مجازی کشور اطلاع رسانی مشخصی در زمینه دلایل بروز این اختلالات نداشته اند به نحوی که معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در گفتگو با مهر، وجود اختلال در دسترسی به بعضی پایگاه اینترنتیهای اینترنتی را تایید نکرد و گفت: هیچ گزارشی در این باره به ما ارائه نشده است.

قطع ارتباط و اختلال در پایگاه اینترنتیهای بربازدید خارجی پیش از این نیز سابقه داشته به نحوی که در مهرماه امسال دسترسی به پست الکترونیک جی میل به مدت یک هفته در ایران غیرممکن شده بود.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.