ساخت آدامس‌های ضد پوسیدگی “دندان”

اردیبهشت ۱۴۰۳

یافته‌های تازه دانشمندان نشان می‌دهد جویدن آدامس‌ها و مواد قندی سبب “پوسیدگی” دندان‌ها می‌شوند و تحمیل خرابی لثه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ در اقدام تازه‌ی که امروزه دانشمندان انجام داده‌اند آن‌ها خوراکی‌های جذاب و تازهی ابداع کرده‌اند که با مشکلات دهان و دندان مبارزه می‌کند و آن‌ها را از خطر پوسیدگی نجات می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ این خوراکی‌ها که در قالب آدامس، پاستیل، ارائه می‌شوند اسید‌های موجود در غذا‌ها که سبب تخریب دندان‌ها می‌شود را از بین می‌برد و سبب تقویت لثه می‌شود.

گفتنی است: جویدن این آدامس‌ها بعد از غذا سبب می‌شود که مواد موجود در این آدامس و پاستیل‌ها با باکتری‌های دندانی موسوم بهmu tareptococci مبارزه کند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند؛ که مشکلات دهان و دندان هم اکنون به قدری است که بیش از سی درصد از کودکان بین نه تا سیزده سال حداقل یک بار برای مشکلات حاد دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه کرده‌اند.

مصرف میوه و سبزیجات و شیر و لبنیات و آدامس‌های ضد پوسیدگی و فلوراید و مسواک می‌توانند دندان‌ها لثه‌هایی که سالم را برای شما به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.