سال آبی امسال بهتر از پارسال است / لزوم ادامه بارندگی برای تامین آب

۱۹م آذر ،

MONA HOOBEHFEKR (5 of 11).jpg

سال آبی امسال نسبت به سال آبی قبل وضعیت بهتری دارد چرا که پراکنش بارش‌ها به گونه‌ای بوده که تقریبا تمام کشور را پوشش داده است اما اگر بارندگی ادامه پیدا نکند برای تامین آب یقینا دچار مشکل می‌شویم.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:‌ میزان بارش از مهر ماه تا آذر ماه سال قبل بیشتر از زمان مشابه آن در سال آبی جاری بود. اما مقدار بارندگی در هر دو سال بیشتر از شرایط نرمال بوده، بنابراین هم در سال آبی قبل و هم در سال آبی جاری شرایط خوبی داشته و داریم.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تفاوت بارش‌ها درسال آبی قبل و سال آبی جاری گفت:پراکنش بارندگی در سال قبل بسیار بد بود به این معنا که عمدتا بارندگی در اطراف البرز داشتیم و بخش جنوبی و به ویژه غربی کشور (زاگرس) با خشکسالی کامل مواجه شد.

وی با بیان این‌که در سال جاری وضعیت بارندگی که میزان آن بیشتر از شرایط نرمال است، با توجه به پراکنش بارش‌ها خوب است و کل کشور را پوشش داده است گفت: هنوز از سال آبی زمان بسیاری نگذشته و با گذشت دو ماه و اندی، میزان بارش معیار درستی برای قضاوت نیست چرا که معمولا بیشترین بارندگی‌ها در زمستان صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو در پایان افزود: ‌با وجود پراکنش خوب بارش‌ها اگر بارندگی ادامه پیدا نکند یقینا در تامین منابع آب مشکل خواهیم داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.