سامانه ۱۸۸۸ پاسخی به مطالبات شهروندان

سامانه ۱۸۸۸ شهرداری در راستای پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات شهری شهروندان راه اندازی شد و تاکنون توانسته رضایت اکثریت شهروندان را جلب کند.

مدیر سامانه ۱۸۸۸ منطقه ۲۰ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این سامانه در راستای پیگیری مشکلات شهروندان راه اندازی شده تا شهروندان بتوانند مشکلات محله و منطقه خود را به طور مستقیم با مدیران شهری در میان بگذارند و مدیران شهری نیز با سرعت العمل بیشتری به پیام ها رسیدگی کنند.

حمیدرضاقلیچ خانی در ادامه با اشاره به مراحل پیگیری پیام ها افزود: پیام های شهروندان در قالب انتقاد، شکایت و تقدیر و تشکر از طریق تلفن و یا به صورت اینترنتی ثبت می شود و بعد از تفکیک براساس نوع پیام به نواحی مربوطه ارجاع داده می شود تا اقدام لازم در این خصوص صورت پذیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از رسیدگی و به نتیجه رساندن پیام های عمرانی و اجرایی با ارسال کننده پیام تماس گرفته تا رضایت خاطر آنها را جویا شویم و بعد نتیجه نهایی را به مرکز اعلام می کنیم.

قلیچ خانی با اشاره به ثبت پیام های شهروندی از ابتدای سال جاری اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵۸ پیام در سامانه ۱۸۸۸ منطقه ثبت شده که از این تعداد ۱۷۲ پیام به نتیجه نهایی رسیه و مابقی نیز در دست اقدام و یا اقدامی نداشته است.

وی ادامه داد: انتقاد از عملکرد ناوگان حمل و نقل و ترافیک، لکه گیری آسفالت معابر و نظافت شهری بیشترین موضوعات پیام ها را به خود اختصاص می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون توانسته ایم با پیگیری و به نتیجه رساندن پیام های شهروندان رضایت خاطر آنها را جلب کنیم.

این در حالیست که سامانه ۱۸۸۸ منطقه ۲۰ رتبه دوم را در جلب رضایت شهروندان کسب کرده است. قلیچ خانی در ادامه از جذب ۲۵۰ ناظر افتخاری طی ۴ ماه نخست سال خبر داد و گفت: جذب ناظران افتخاری بخش دیگر از فعالیت های این سامانه است.

مدیر سامانه ۱۸۸۸ منطقه ۲۰ در ادامه بیان داشت: شهروندان از هر قشری (کارمند، دانشجو، دیپلم) و با هر رنج سنی می توانند ناظر افتخاری محله خود باشند آنها با دریافت کارت و که مخصوص می توانند پس از مشاهده مشکلات و معضلات شد آنها را با مدیران شهری در میان بگذارند.

قلیچ خانی در پایان خاطر نشان کرد:

آمارها نشان می دهد منطقه ۲۰ در جذب ناظران افتخاری بسیار خوب عمل کرده است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.