سایه وحشت برسر ساکنان مکه و زائران

۲۱ آبان ،

در پی نگرانی مردم مدینه منوره از خطرات کامیونهای حامل سوخت، مردم منطقه مکه مکرمه نیز از وجود چنین کامیونهایی که خطرات بزرگی در خود دارند، ابراز نگرانی کردند. …

به گزارش تفسیری مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، با توجه به اینکه مدینه منوره و مکه مکرمه همواره مملو از زائران از کشورهای مختلف است، تردد کامیونهای حامل سوخت که متاسفانه رانندگان بعضی از این کامیونها به قوانین رانندگی و ایمنی بی اعتنا می باشند، خطراتی از ناحیه این خودروها، مردم و حتی زائران بیت الله الحرام و حرم مطهر نبوی را تهدید می کند. 

عکاظ از نگرانی مردم شرق مکه مکرمه از تردد کامیونهای حامل سوخت و خطرات آن برای جان آنها به ویژه دانش آموزانی که از منازل به مدارس می روند و بر می گردند، خبر داد، زیرا رانندگان متخلف کامیونهای حامل سوخت سبب بروز سوانح جاده ای فراوان و مرگ و میر اشخاص بسیاری می شوند.

در این زمینه، یک مسئول در اداره راهنمایی و رانندگی مکه مکرمه اعلام کرد: گشتی های راهنمایی و رانندگی به منظور سازماندهی حرکت خودروها و حفظ امنیت فعالیت می کنند.

پیشتر یک رسانه سعودی از افزایش نگرانی مردم مدینه منوره از خطرات عبور روزانه ۳۰۰ تانکر حامل گاز از مدینه منوره و  احتمال تکرار فاجعه انفجار کامیون حامل گاز در ریاض خبر داده بود.

روزنامه الوطن نوشته بود در حالی که جاده های مدینه منوره هر روز شاهد عبور ۳۰۰ کامیون حامل گاز از ینبع به جده و مدینه منوره و دیگر شهرهاست، شماری از مردم مدینه منوره نگرانی خود را از تکرار فاجعه انفجار کامیون حامل گاز در ریاض ابراز کردند.

به نوشته این روزنامه، ساکنان مدینه منوره بر ضرورت اعمال استانداردهای ایمنی در خصوص کامیونهای حامل گاز به خاطر حفظ جان مردم و حفاظت از حاویی های آنها تاکید می کنند.

شهروندان مدنی بر اهمیت انتخاب رانندگان مناسب برای این خودروهای حامل سوخت و معاینه دوره ای آنها تاکید می کنند.

نگرانی مردم مدینه منوره و مکه مکرمه درباره احتمال تکرار اتفاق ناگوار اخیر در ریاض پس از کشته و زخمی شدن شمار بسیاری از مردم در انفجار کامیون حامل گاز در ریاض افزایش یافته است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.