سودان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت شکایت نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

aljazeera-31.jpg

سودان برای دومین بار با ارائه نامه‌ای از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت درباره حمله هوایی اخیر این رژیم به خاک این کشور شکایت نمود و این شکایت در جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت طرح شد اما مطابق معمول نتیجه‌ای در برنداشت.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از اعضای شورای امنیت در جلسه صبح چهارشنبه به طرح مساله حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سودان پرداخت که به سبب مخالفت بعضی اعضای دائم شورای امنیت بدون نتیجه ماند.

به گزارش تفسیری پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، دیپلمات‌های سودان در سازمان ملل گفته‌اند که نامه تازهی که دربردارنده جزئیات کامل حمله هوایی رژیم صهیونیستی است به شورای امنیت ارائه نموده‌اند تا شکایت خارطوم از تل‌آویو پیگیری شود.

هاردیپ سینگ پوری، نماینده هند و رئیس دوره‌ای شورای امنیت با تایید دریافت نامه سودان خبر از طرح موضوع در جلسه شواری امنیت داد هر چند از ارائه جزئیات بیشتر و مخالفان و موافقان آن اجتناب نمود.

دو هفته پیش به دنبال تجاوز چهار هواپیمای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سودان و بمبارن یک مرکز نظامی در نزدیک خارطوم پایتخت آن کشور، نماینده سودان در سازمان ملل به شورای امنیت شکایت نموده و محکومیت این اقدام را خواستار شد.

در جریان حمله رژیم صهیونیستی به مرکزی نظامی در خارطوم، خسارت سنگینی به آن مرکز وارد شد و دو غیرنظامی نیز کشته شدند.

این درحالی است که شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل با سکوت در برابر این تجاوز آشکار، حتی از صدور بیانیه‌ای درمحکومیت آن اجتناب نموده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.