شرط عجیب شرکت “هواپیمایی فرانسوی” برای کمک مالی به همتای “ایتالیایی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکت هواپیمایی “ایر فرانس کی ال ام” علاوه بر اخراج ۵ هزار نفر از کارمندان “آلیتالیا” خواستار استعفای شورای اداری و تعدیل ساختار این شرکت نیز شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی هلندی-فرانسوی “ایر فرانس کی ال ام” به تازگی اعلام کرده تنها در صورتی حاضر است به شرکت هواپیمایی “آلیتالیا” کمک مالی کند که این شرکت ۵ هزار نفر از نیروی کار خود را اخراج کند.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که “ایر فرانس کی ال ام” هم اکنون ۲۵ درصد از سهام این بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا را در اختیار دارد و این شرکت نیز تاکنون نتوانسته است سرمایه‌گذاری برای نجات خود از ورشکستگی پیدا کند.

شرکت هواپیمایی “ایر فرانس کی ال ام” با انتشار یافتن بیانیه‌ای فهرست شرایط خود برای مشارکت در سرمایه‌های “آلیتالیا” را اعلام کرد.

بر اساس بعضی دیگر از گزارش ممتاز به نقل از‌ها، شرکت هواپیمایی “ایر فرانس کی ال ام” علاوه بر اخراج ۵ هزار نفر از کارمندان “آلیتالیا” خواستار استعفای شورای اداری و تعدیل ساختار این شرکت نیز شده است.

بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا حدود یک میلیارد یورو بدهی به بار آورده است.

۵ هزار نفری که شرکت هواپیمایی “ایر فرانس کی ال ام” خواستار اخراج آنها از “آلیتالیا” شده است، بیش از دو برابر رقمی است که این شرکت ایتالیایی در چارچوب برنامه تعدیل ساختاری خود پیش بینی کرده است.

شرکت هواپیمایی “ایر فرانس کی ال ام” در اواسط ماه اکتبر امسال اعلام کرد حاضر است ۳۰۰ میلیون یورو به “آلیتالیا” برای برون‌رفت از مخمصه مالی که دچار آن شده است کمک کند، اما تصمیم نهایی را در این خصوص در اواسط ماه نوامبر خواهد گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.