شورای همکاری خلیج فارس در قد و قواره خود حرف بزند/ ما به جزایر ایران اسلامی سفر می‌کنیم نه جای دیگری

۱۳م اسفند ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: جزایر سه‌گانه جزء خاک مقدس ایران بوده و این کشور مانند دیگر نقاط کشور خود از آن دفاع کرده و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در چند روز آتی از این جزایر بازدید خواهند کرد.

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به ادعا انتقاد شورای همکاری خلیج فارس از سفر مقامات ایرانی به جزیره ابوموسی در روزهای آتی گفت: جزایر سه‌گانه جزء خاک مقدس ایران بوده و این کشور مانند دیگر نقاط کشور خود از آن دفاع کرده و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در چند روز آتی از این جزایر بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: با مطرح کردن بحث تاریخی دربارهٔ جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک از سوی اعضای شورای همکاری خلیج فارس، مسائلی پیش خواهد آمد که به نفع آنها نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: ادعاهای بی‌اساس شورای همکاری خلیج فارس مانع از بازدید ما از این جزایر نخواهد شد و این شورا باید در حد قد و قواره و سن خود حرف بزند.

نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین تصریح کرد: اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بازدید از جزایر سه‌گانه حضور خواهند داشت و طبق مصلحت هر اقدامی که لازم باشد در جزایر خود انجام خواهیم داد.

حقیقت‌پور ادعای شوای همکاری خلیج فارس مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را پوچ خوانده و اظهار داشت: شورای همکاری خلیج فارس چطور جسارت می‌کند حضور ما در این جزایر را که جزء خاک ایران اسلامی است را دخالت در خاک خود بداند؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعضای شورای هکاری خلیج فارس بدانند که سفر ما به جزایر سه‌گانه، سفر به جزایر خودمان بوده و خوب است که اینها قدری عاقلانه صحبت کنند.

گفتنی است اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی روزهای ۱۷ و ۱۸ ماه جاری به جزایر سه‌گانه سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.