صادرات گاز روسیه به لهستان متوقف می شود

۷ شهریور – ۰۲:۰۹:۱۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با آغاز عملیات تعمیر و نگهداری خط لوله یامال-یوروپ؛

بزرگنمایی:  

شرکت دولتی گازپروم روسیه از قطع صادرات گاز طبیعی روسیه به لهستان با خط لوله یامال-یوروپ برای دو روز خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، شرکت گازپروم اعلام کرد: این شرکت صدور گاز طبیعی خود به لهستان با خط لوله یامال- یوروپ، مسیر اصلی صدور گاز روسیه به لهستان، برای تقریبا دو روز از سه شنبه (۶ شهریور) متوقف می کند.
شرکت دولتی گاز لهستان (پی جی ان آی جی) برای کاهش قیمت گاز وارداتی از روسیه با شرکت دولتی گازپروم تاکنون مذاکراتی داشته است.
شرکت گازپروم سال گذشته میلادی بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به لهستان صادر کرد، این کشور اروپای شرقی بیش از نیمی از گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کند.
گازپروم اعلام کرد: روسیه و لهستان درباره اجرای عملیات نگهداری و قطع صادرات گاز در پایان سال ۲۰۱۱ به توافق رسیدند.
گازپروم اعلام کرد: روسیه برای جبران کمبود انتقال گاز از مسیر یامال-یوروپ، حجم صادرات گاز با خط لوله نورد استریم که از زیر دریای بالتیک به آلمان می رسد، را افزایش خواهد داد.
سخنگوی شرکت دولتی گاز لهستان اعلام کرد: عملیات نگهداری خط لوله یامال-یوروپ هر ساله انجام می شود، عرضه گاز از مسیر شرقی بر اساس حجم توافق شده صورت می گیرد، تمام مشتریان این شرکت بر اساس سفارش های خود گاز دریافت می کنند.
گازپروم که بیش از یک چهارم نیازهای گازی اروپا را تامین می کند، در نظر دارد در سال جاری میلادی ۱۵۰ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا صادر کند که این مقدار نسبت به سال گذشته بدون تغییر می ماند.
خط لوله گازی یامال-یوروپ به طول ۱۲۵۰ مایل، گاز طبیعی را از شبه جزیره یامال روسیه در قطب جنوب و از طریق بلاروس به لهستان و سرانجام به آلمان در نزدیکی مرز لسهتان و آلمان انتقال می دهد.
لهستان با جمعیت ۳۸ میلیون نفری، هم اکنون سالانه حدود ۱۴ میلیارد متر مکعب گاز مصرف می کند که حدود یک سوم آن (نزدیک به ۵ میلیارد متر مکعب) از منابع داخلی و نزدیک به دو سوم آن به وسیله واردات گاز از روسیه تامین می شود.
لهستان تنوع بخشی به منابع عرضه گاز و عملیات شیل گس (تولید گاز از سنگ‌های رسی) را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۸۱۴۰۹۱۹۳۹۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.