صحبت‌های اعتراضی بازیکنان استقلال درخصوص وضعیت آشفته باشگاه

بازیکنان باشگاه استقلال که بدلیل بدهی این باشگاه بطور غیررسمی از آسیا حذف شده مصاحبه‌های اعتراضی انجام دادند.

صحبت‌های اعتراضی بازیکنان استقلال درخصوص وضعیت آشفته باشگاه

به گزارش ممتاز نیوز، بازیکنان استقلال به شرایط این باشگاه معترض شدند.

مرادمند: یقه کدام مدیر را باید بگیریم

محمدحسین مرادمند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک نسل استقلال سوخت. فصل گذشته در آسیا حذف شدیم مقصر کیست؟ چه کسی باید جواب بدهد؟ پارسال برای حضور در آسیا زحمت کشیدند. مقصر کیست کسی که با استراماچونی قرارداد بسته یا مدیران قبلی؟ یا مدیر فعلی؛ یقه چه کسی را باید بگیریم؟

وی افزود: اگر تیم دیگری بود می‌گفتند موضوع ملی است. از مقام‌های بالا وسط می‌آمدند و موضوع را حل می‌کردند و هیچکس هم چیزی نمی‌فهمید و می‌رفت. این موضوع فقط برای استقلال است. امشب آخرین فرصت است. اگر می‌خواستند این مساله حل شود، تا الان شده بود. بحث اسپانسر و مسایل دیگر حاشیه است به اصل موضوع بپردازیم. از این مدیریت هم بازیکنان ناراحتند و خودم هم ناراحت هستم.

بازیکن تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: درصد قابل توجهی از باشگاه گرفته‌ام اما درصد دریافتی بازیکنان بالا و پایین داشت. چه کسی در این خصوص جوابگو است؟ چهار ماه است بازیکنان پولی دریافت نکرده‌اند. این مسایل درست نیست که هر مدیری بیاید و مدیر قبلی را محکوم کند باید این موضوع را حل کنند. وقتی مدیر شدید نمی‌دانستید که این باشگاه ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیارد بدهی دارد؟

وی اضافه کرد: بهتر نبود تا مدیریت را قبول نمی‌کردید و محبوبیت خود را هم خراب نمی‌کردید. فتح‌الله‌زاده شما محبوب هواداران بودید. من به عنوان یک استقلالی امشب ناراحت شدم که هواداران به شما توهین کردند. چرا مدیریت را قبول کردید و محبوبیت خود را زیر سوال بردید؟ چرا ۸ یا ۱۰ سال پیش برای این تیم زحمت کشیدید و الان اینگونه علیه شما شعار می‌دهند.

مرادمند گفت: ناراحت می‌شوم و به من برمی‌خورد. اگر الان در مورد فتح‌الله‌زاده صحبت می‌کنم، او نیاید در موردم جبهه بگیرد. دلم می‌سوزد برای استقلال، وقتی وارد ورزشگاه شدم که روی سکوها بنشینم همه از شرایط موجود ناراحت بودند. چرا یک نسل باید در استقلال بسوزد. نمی‌دانم ۵۰۰ یا ۶۰۰ میلیارد تومان به استقلال آمده، کجا رفته است. هرکسی می‌آید تقصیر دیگری می‌اندازد.

قایدی: حذف از آسیا به دلیل بدهی دردآور است

مهدی قایدی درباره اینکه استقلال به دلیل بدهی به استراماچونی در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد، اظهار داشت: قهرمانی در آسیا یکی از هدف‌هایی است که ما و هواداران داریم، اما حذف با یک بدهی که نمی‌دانم برای چند سال قبل است، خیلی دردآور است.

وی در مورد سرنوشت پول انتقالش به باشگاه اماراتی گفت: همان موقع گفتند پرداخت شده، چند وقت پیش از شباب الاهلی پرسیدم که هزینه انتقال قرضی‌ام پرداخت شده یا خیر، پول آن را هم ندادند. به خواهش من دست نگه داشتند و شکایت نکردند. آن قدر مشکل هست نمی‌دانم از چه چیزی بگویم. اینقدر در اینجا مشکل هست که نمی‌دانم راجع به کدام یک از آنها صحبت کنم.

قایدی در واکنش به صحبت‌های بازیکنان این تیم مبنی بر اینکه پول نگرفته‌اند، عنوان کرد: مگر می‌شود بازیکنان و اعضای کادر فنی در شب عید پول نگیرند؟ مگر چنین چیزی داریم؟ هیچ کجای دنیا اینگونه نیست، آنهم در تیم بزرگی مثل استقلال. خیلی از بچه‌ها با اسنپ موتوری می‌آیند. همه ماشین فروختند، خانه را دادند اجاره رفتند مستاجر شدند. اولین بار است که شاهد چنین چیزی هستم. من دلم برای این وضعیت می‌سوزد و هر کاری که بخواهم انجام بدهم، نمی‌توانم.

وی در پاسخ به این سوال که شاید ساپینتو در صورت نرفتن استقلال به آسیا استعفا دهد، گفت: فقط می‌توانم بگویم خیلی مرد است. دمش گرم.

شهباززاده: باشگاه استقلال هنوز درگیر مسائل ابتدایی است

سجاد شهباززاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موارد عجیب در فوتبال ایران زیاد اتفاق می‌افتد. بعد از این همه سال هنوز باشگاه‌ها ساختار درستی ندارند. به یکباره تصمیم می‌گیرند و مدیریت را عوض می‌کنند.

وی افزود: خوب یا بد آن فرد کاری را شروع کرده و وقتی در وسط کار این تغییر رخ می‌دهد، نتیجه‌اش می‌شود بدهی‌های قبلی و وضعیت مالی بازیکنان شاغل و سرمربیان خارجی. کسی نمی‌داند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. بعد از این همه سال که باشگاه‌های بزرگ از ظرفیت‌های هواداری استفاده و ساختارهای خود را درست می‌کنند ما هنوز درگیر مسائل ابتدایی فوتبال هستیم.

مهاجم تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: فردی یک شبه تصمیم می‌گیرد و مدیر را عوض می‌کند و از مدیر جدید هم حمایت کافی نمی‌کنند و در نهایت نتیجه آن مشکلات و حاشیه‌های فراوان برای استقلال است. ما مدت‌هاست پولی نگرفتیم. حق هوادار و باشگاه و بازیکنان نباید پایمال شود.

وی گفت: چرا باید این استرس را داشته باشیم که از آسیا حذف شویم و با کسر امتیاز و موارد دیگر پنجره بسته شود. تا کی باید این اتفاقات رخ دهد. ساپینتو و تک تک بازیکنان دلی کار می‌کنند. ما هم از بالاترها و هم در رده مدیریتی حمایتی ندیدیم. بازیکنان در این فصل همه جوره ثابت کردند که با بدترین شرایط مالی، باز هم خوب بازی می‌کنند.

محبی: نمی‌دانم پول‌های استقلال کجا رفته است

محمد محبی اظهار داشت: ما هیچوقت روبروی مدیریت باشگاه قرار نگرفتیم و نمی‌خواهیم قرار بگیریم، اما کار مدیریت چیست؟

وی افزود: کار مدیریت این است تا مسائل باشگاه را حل کند و حقوق بازیکنان را بدهد و مسائل پشت پرده را جمع کند که حاشیه برای تیم درست نشود که متاسفانه این کار انجام نشده است.

بازیکن تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: نمی‌دانم پول های استقلال کجا رفته است و تقریبا ۴۲ درصد از دستمزد خود را گرفتیم و الان به انتهای فصل نزدیک می‌شویم و باید تا الان ۸۰ درصد از دستمزد را دریافت می‌کردیم.

وی اضافه کرد: استقلال در کورس قهرمانی است و ۸ امتیاز عقب بودیم و تنها ۲ امتیاز با سپاهان فاصله داریم. شرایط تیم خوب است و بازیکنان خوب بازی می‌کنند و سرمربی همه تلاش خود را کرده است. این خبر شوکه کننده که می‌گویند ما از آسیا حذف شدیم دیگه انگیزه‌ای برای ما نمی‌گذارد.

محبی گفت: استقلال فصل گذشته بدون شکست قهرمان شد و امسال هم بازی‌های خوبی داشتیم. سال بعد مگر می‌شود در آسیا نباشیم. ما الان باید بهترین نماینده ایران در آسیا باشیم. واقعا متاسفم.

چشمی: مسئولان استقلال را رها کرده‌اند

 روزبه چشمی در جمع خبرنگاران درباره شرایط استقلال در آستانه حذف از آسیا، گفت: ابتدا به هوادران، بازیکنان و کادر فنی برای این برد تبریک می گویم. هم نتیجه و هم نوع بازی تیم خوب بود. راجع به این اتفاقاتی که افتاده باید به عقب برگردیم. چرا مسئولان وقتی تیم قهرمان شده بود و امسال هم صدر جدول بودیم و نتایج خوبی گرفته بودیم تیم مدیریتی باشگاه را عوض کردند؟ وقتی مدیران جدید می‌آورید پس باید حمایت کنید و برای برکناری مدیر قبلی که کارش را خوب انجام داده باید دلیل داشته باشید. در ۷ یا ۸ سال گذشته که من در استقلال هستم، هر وقت مدیری عوض شده دلیل داشته است و مسئولان باید بگویند چرا این کار را انجام دادند. موضوع دوم این است چرا از مدیریت جدید که آورده‌اید حمایت نمی‌کنید؟

مدافع ملی پوش استقلال افزود: مدیریت جدید بالای پنج یا شش دفعه مصاحبه کرد و گفت به من‌ گفته‌اند فلان قدر پول می‌دهند. اگر مسئولان این قول‌ها را داده‌اند باید جوابگو باشند؛ اگر نگفته‌اند پس از این سمت کار مشکل دارد و باید بگویند ما این حرف را نزده‌ایم. کلا تیم ما را رها کرده‌اند و مسئولان رده بالا پیگیر کار تیم ما نیستند و تیم مدیریتی جدید یا تلاش نمی‌کند و یا اگر تلاش می‌کند کافی نیست. اینکه دنبال مقصر در تیم ما می‌گردند که چرا فلان اتفاق در تیم افتاده است. این بازیکنان هیچ تقصیری ندارند بلکه باید از آن‌ها تشکر هم بکنند چون ۳ یا ۴ ماه است پول نگرفته اند. بعد از عید هم که در اردوی تیم ملی با هم بودیم این بچه‌ها وقتی به سرپرست تیم یا من زنگ می‌زدند یک بار هم بابت پول خودشان نمی پرسیدند و فقط بابت وضعیت بدهی استراماچونی می‌پرسیدند. اصلا این درست نیست چرا بازیکن باید به این چیزها فکر کند؟

وی ادامه داد: مگر بازیکن باید هم مدیرعامل باشد هم هیات مدیره باشد هم بازی کند و هم وقتی می‌بازد نفر اول زیر فشار باشد یا وقتی می‌برد باز بخاطر بدهی‌های باشگاه زیر فشار باشد؟ اصلا صد میلیارد یا دویست میلیارد باشد، اصلا بازیکن نباید به این‌ها فکر کند ولی بازیکن ما ۳ یا ۴ ماه است پول نگرفته و فقط پیگیر کار استراماچونی است و همه هم بی‌خبریم.

چشمی در پاسخ به این سوال که گفته شده بدهی استراماچونی تامین شده اما بازیکنان گفته‌اند اول پول ما را بدهید؟ گفت: اصلا چنین چیزی نبوده. بازیکنان، مربی، سرپرست و همه پیگیر کار استراماچونی هستند. بعد از تعطیلات عید بچه ها اصلا پیگیر پول خودشان نشده‌اند. با اینکه نباید این‌طور باشد. بازیکن باید بازی کند حالا درست است در استقلال برای پرداخت پول دیر و زود می‌شود اما ۳ یا ۴ ماه پول نگیریم و باز درگیر پول استراماچونی و حذف از اسیا باشند، عجیب است. مگر چنین چیزی می‌شود؟ بازیکن سال پیش بازی کرده و قهرمان شده اما بعد از یک سال از آسیا حذف می‌شود. این چه وضعی است؟ اگر باشگاه خصوصی شده آن فرد باید بیاید جواب بدهد. اگر تیم دولتی است، دولت باید کاری بکند. ما نمی‌دانیم اصلا در باشگاه چه خبر است و چه می‌گذرد؟

هافبک استقلال به وضعیت مدیریتی استقلال اشاره کرد و گفت: ما دو بازی مقابل سپاهان و در جام حدفی مقابل تراکتور باختیم، یک بنده خدایی گفت «این بازیکنان وقتی دو روز پول نمی‌گیرند اینطور بازی می‌کنند.» تو را به قرآن این حرف‌ها را نزنید. قدم مثبت شما در این باشگاه چه بوده است؟ دو روز بیشتر است یا ۴ ماه؟ به ما که گفته‌اند ۴ ماه بیشتر است.

وی درباره مشخص نشدن وضعیت درآمدهای باشگاه گفت: خدا خیرتان بدهد. من هم همین را می‌گویم اگر هر اتفاقی افتاده به ما هم بگویید. اگر کسی پول ها را برده یقه‌اش را بگیریم یا اگر پول‌ها گم شده برویم پیدا کنیم. اگر جایی خرج شده بگویید. اصلا نمی‌فهمیم در باشگاه چه خبر است. نرمال است که بازیکن دنبال پولش باشد. حالا در استفلال همیشه دیر و زود داشته است. این درست نیست که بگویم قرارداد یک‌ نفر زیاد است پس مشکل مالی ندارد. او هم بر اساس قراردادی که دارد زندگی‌اش را می‌چرخاند همه جیبشان شب عید خالی بود. بعد از عید خدا شاهد است هیچ کس دنبال پولش نبوده. بیایید تکلیف را معلوم کنید. اینطوری نمی‌شود که فقط مدیران را جابه‌جا کنند و جوابگو هم نباشند. جواب بدهید چرا جابه‌جایی انجام شدنمی شود که اینطور کار را ول کنند.

چشمی تاکید کرد: اگر این اتفاق برای تیم های دیگر هم می افتاد در سکوت فقط بازیکنان باید جوابگو می‌شدند؟ ما هیات مدیره و مدیرعامل داریم. بالاتر از آن‌ها مسئولان وزارت ورزش باید جواب بدهند چرا این اتفاقات افتاده است. تیم ما را ول نکنند. باز با همه این شرایط بچه‌ها بعد از تعطیلات آمدند تمرین کردند و با این کیفیت بازی کردند. از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. خواهش می‌کنم بازیکنان ما را مقصر نکنید. بازیکنان تا اخر فصل هم تلاش خودشان را می‌کنند. الان هم که پیگیر پولشان نیستند. تو را به قرآن تکلیف این بدهی را روشن کنید. این تیم نباید از اسیا حدف شود. یک طوری بلاتکلیف هستیم که فقط می‌دانستیم ۱۱ فروردین بازی داریم. هر چه هست را رک و پوست کنده بگویید و تکلیف تیم را روشن کنید.

حمله مهدی‌پور به فتح‌الله‌زاده: چرا باید از خانه بازی رونالدو را ببینم؟

مهدی مهدی‌پور، بازیکن استقلال پس از این بازی اظهار کرد: من یک دقیقه راجع به خودم صحبت کنم. به نظرم باید از خودم دفاع کنم. من از روز اول گفتم که با هوادار استقلال رو راست هستم و هر چه دارم برای این تیم می‌گذارم. این چند وقت از جاهای مختلف شنیدم که مهدی‌پور به خاطر پول خودش را به مصدومیت زده است و بازی نمی‌کند. این صحبت‌ها من را خیلی ناراحت کرد. من در سه پنجره نقل‌وانتقالاتی از لیگ قطر پیشنهاد داشتم اما نرفتم.

62083116

او افزود: در نیم فصل اول فصل گذشته در کورس قهرمانی بودیم و نرفتم. اول فصل امسال یک پیشنهاد فوق‌العاده داشتم و نرفتم. منتی سر کسی نیست چرا که دوست داشتم و ماندم. فکر می‌کنم حقوقم در استقلال کمتر از نصف پیشنهاد قطری‌هاست. اگر بحث پول برای من بود، من اول فصل می‌رفتم. در ابتدای فصل شرایط خوبی نبود اما من نفر اول با استقلال تمدید کردم چون دوست داشتم بماند. پس بحث پول و پاداش نباید راجع به من انجام شود. من می‌دانم این خط‌ها از کجا می‌رسد. خواهش من از هواداران استقلال این است که گول چنین صحبت‌هایی را نخوردند و گذشته را یادشان نرود. تاکید می‌کنم که منتی نیست. من مهدی‌پور حداقل کاری که می‌توانم بکنم، این است که از حقم دفاع کنم. این شایعه ناراحت‌کننده بود.

بازیکن استقلال درباره حذف این تیم از آسیا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی گفت: این بدترین اتفاق ممکن است که می‌تواند رخ دهد. سوالم این است که مدیریت قبلی استقلال چرا تغییر کرد؟ یک مدیر ورزشی چه کار باید می‌کرد که عوض نشود؟ آقای آجورلو به چه دلیل تغییر کرد؟ آقای آجورلو کاری که کرده است به نظر من که در قلب کار هستم، تیم را بدون باخت قهرمان لیگ کرد، ۸۵ درصد پرداخت تا آخر فصل به بازیکنان داشت که اتفاقی بی‌سابقه در استقلال بود. به نظرم او یک تیم فوق‌العاده قوی با یک سرمربی فوق‌العاده خوب بسته است. یک مدیر ورزشی باید چه کار می‌کرد که بماند؟

مهدی‌پور با دفاع از آجورلو بیان کرد: مگر بدهی‌ها برای زمان آقای آجورلو نبود؟ اجازه می‌دادید خودش بماند و این بدهی‌ها را بدهد. اتفاقی که افتاده است این است که آقای آجورلو برکنار شده است. من پارسال ۳۰ بازی برای استقلال کردم و با بدبختی تیم را قهرمان لیگ کردیم، با هواداران خون دل خوردیم و حالا به آسیا نرویم؟ در خانه بنشینیم و بازی کریستیانو رونالدو با پیراهن النصر را در خانه ببینم؟ یک زمانی برای پرسپولیس که حق می‌دهم، بحث ملی بود، کمک شده است. الان بحث استقلال ملی نیست؟ من نمی‌گویم چرا برای پرسپولیس کردند، دستشان درد نکند که کرده‌اند اما الان برای استقلال هم باید بکنند. یک گله نسبت به کادر مدیریتی فعلی است که چهار ماه دریافتی نداشته‌ایم. من پس از یازده سال برای اولین بار بدون دریافتی شب عید به تعطیلات رفته‌ام. شرایط ما واقعا اسفناک است. من حتی نتوانم این ماه اجاره خانه‌ام را بدهم. ما بازیکن جوان داریم که می‌گوید پول به تمرین آمدن را هم ندارد.

او در پایان گفت: ما در این چهار، پنج ماه حضور کادر مدیریتی را از طرف خودم حداقل احساس نکردم. بار تیم را بازیکنان و کادر فنی به دوش کشیده‌اند و متاسفانه کادر مدیریتی را در کنار خودمان نمی‌بینیم. حذف از آسیا برای ما هضم شدنی نیست. من نمی‌توانم درک کنم که ما این همه سختی کشیدیم و قهرمان لیگ شدیم اما نتوانیم به آسیا برویم؟ صحبت‌هایی که ما شنیده‌ایم این بوده که قرار بوده به تیم کمک شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. خدا کمکمان کند.

مهری: ماشینم را فروختم و با اسنپ جابه‌جا می‌شوم

سعید مهری، هافبک استقلال در جمع خبرنگاران گفت: خداراشکر موفق شدیم سه امتیاز دیگری را کسب کنیم. بازی خوبی داشتیم و امیدواریم که همین روند ادامه‌ داشته‌ باشد.

او درباره حذف استقلال‌ از آسیا به دلیل بدهی به استراماچونی گفت: هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتیم چرا که اتفاقات در سکوت رسانه‌ای رخ داد. واقعا این داستان انگیزه بازیکنان را می‌کشد. این‌که در آسیا نیستیم واقعا خوب نیست. واقعآ ناراحت هستیم. 

او گفت: کل مجموعه زحمت می‌کشد و یک هدفی دارد. حضور در جام باشگاه آسیا و قهرمانی لیگ هدف استقلال‌ بود. این اتفاقات باعث ناراحتی بازیکنان تیم استقلال می‌شود. هر بازیکنی که اول فصل قرارداد می‌بندد روی مبلغ آن قرارداد حساب باز می‌کند.

این بازیکن ادامه‌ داد: از اول فصل یک سری آپشن داشتیم که این آپشن‌ها مسکن هم شامل می‌شد. آپشن‌ها را که دریافت کردیم به پای قراردادمان نوشتند. یک ماه و نیم است که با اسنپ جابه‌جا می‌شوم. حتی بعد از تمرین برخی از بچه‌ها من را می‌رسانند. برای بدهی مجبور شدم ماشینم را بفروشم. حق مسکن گرفتم و با آن یک خانه در اول فصل خریدم اما الان هم خانه را عوض کردم چرا که به پول پیش خانه احتیاج داشتم تا چکم را پاس کنم. این موضوعات ما را اذیت می‌کند و تحت فشار قرار می‌دهد. استقلال فوتبال خوبی ارائه می‌دهد و امیدوارم که همه مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.