طلا چگونه سقوط کرد؟ +نمودار

۳۱فروردین۱۳،

با توجه به افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر بسیاری از کارشناسان به آینده بازار طلا امیدوار شده و از افزایش قیمت طلا در روزهای آینده سخن می گویند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از نامه، بازار جهانی طلا طی یک ماه قبل نوسان های قیمتی فراوانی را تجربه کرده و شاهد افت قیمت حدود ۲۰۰ دلاری بوده است.

این فلز گرانبها که در ۱۲ سال قبل به طور متوالی رشد داشته، از آغاز سال میلادی جاری تاکنون با ۱۵ درصد کاهش قیمت روبرو شده است. بهای طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار کامکس نیویورک روز دوشنبه با ۵٫۸ درصد کاهش، به ۱۴۱۳ دلار در هر اونس رسید اما سبب کاهش بهای طلا در چند ماه قبل شکل گرفته به طوریکه در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که شاید بیش از یک دهه رشد صعودی طلا به پایان رسیده باشد.

اما یکی از اصلی سقوط قیمت طلا در یک ماه اخیر بحران قبرس بوده است. احتمال افزایش عرضه که با تصمیم قبرس برای فروش ذخایر طلایش و تهیه حدود ۴۰۰ میلیون یورو برای کمک به تامین کمک مالی به این کشور شدت گرفته است. این امر نگرانیها را نسبت به احتمال انجام اقدام مشابه از سوی دیگر کشورهای مقروض منطقه یورو مانند ایتالیا، اسپانیا و پرتغال افزایش داده است. در نتیجه سرمایه گذاران برای کاهش احتمال ضرر در این بازار به فروش دارایی‌هایشان اقدام کرده‌اند.

البته قیمت طلا پس از افت شدید در یک ماه قبل که سبب شد بهای جهانی هر اونس طلا وارد محدوده ۱۳۰۰ دلاری شود پس از انفجارهای آمریکا روند رو به رشد به خود گرفت و بار دیگر به مدار ۱۴۰۰ دلاری بازگشت.

بر همین اساس با توجه به افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر بسیاری از کارشناسان به آینده بازار طلا امیدوار شده و از افزایش قیمت طلا در روزهای آینده سخن می گویند.

حال باید صبر کرد و دید که طی روزهای آینده بهای جهانی طلا افزایش می یابد یا باز هم طی سال جاری میلادی پیش بینی کارشناسان اشتباه از آب در خواهد آمد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.