ظرفیت چهارسو نتوانست پاسخ لطف تماشاگرانم را بدهد

۰۱م آذر ،

نویسنده و کارگردان نمایش ˝هفت شب با مهمانی ناخوانده در نیویورک˝ به بهانه اجرای این اثر نمایشی در تالارهای چهارسو و اصلی و استقبال کم نظیر تماشاگران از این نمایش یادداشتی را منتشر کرد .

سرویس نمایش هنرآنلاین// فرهاد آئیش

نمایش “هفت شب با مهمانی ناخوانده در نیویورک” بیش از ۲۰ سال پیش نوشته شد و دو سال بعد از نگارش در واشنگتن آمریکا تمرین شد.

این نمایش بعد از اتمام پروسه تمرین طی توری که در آمریکا ، کانادا و آلمان داشت با موفقیت کمی و کیفی کم نظیری مواجه بود و این انگیزه را در ما ایجاد کرد که نمایش را در تهران هم به صحنه ببریم .اجرای ۱۸ سال قبل این نمایش در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر مورد توجه اقشار مختلفی از مخاطبان قرار گرفت به طوری که در چند سال قبل بارها و بارها از طرف دوستان و نزدیکان و گهگاه همکاران و مدیران پیشنهاد اجرای مجدد اثر به ما می شد.

خوشبختانه در اواسط مهر ماه امسال اجرای نمایش در تالار چهارسو به یاری آقای سید صادق موسوی رییس تئاتر شهر و پشتیبانی اداره کل هنرهای نمایشی آغاز شد که بازهم مورد لطف تماشاگران فرهیخته تئاتر قرار گرفت. این استقبال به میزانی بود که تالار چهارسو دیگر نتوانست جوابگوی خیل عظیم مشتاقان تئاتر باشد به همین سبب ناچار شدیم که تا دوم آذر در تالار اصلی به اجرای نمایش ادامه دهیم .

اجرای یک نمایش در دو تالار نمایشی آنهم در یک محدوده زمانی تجربه ای آکنده از جذابیت و شعف انگیزی بود . اینکه در عرض دو روز باید طراحی صحنه و میزانسن را از یک تالار نمایشی چون تالار چهارسو با فضای گسترده و فراخ تالار اصلی انطباق دهیم خود به تنهایی می تواند دارای جذابیت باشد که خوشبختانه با همکاری خوب ریاست و کارکنان مجموعه تئاتر شهر به سرانجام رسید و تجربه ای آموزنده و دلنشین را برای من به همراه داشت . که البته توضیح آن در محدوده این یادداشت خارج است .

آخرین مساله ای که به نظر می آید به آن اشاره کنم این است که گروه اجرایی اعم از بازیگر ، عوامل پشت صحنه و همکاران تئاتر شهر به شدت کنجکاو بودند که مخاطبان ۲۰ سال بعد از اجرای اول این نمایش چه تفاوتی با مخاطبان ۲۰ سال قبل این نمایش دارند که در کمال تعجعب و شعف متوجه شدیم نسل جوان تئاتر ایران بسیار از فعال تر از قبل نسبت به این نمایش عکس العمل نشان دادند.

گفتنی است، نمایش هفت شب با مهمانی ناخوانده در نیویورک تا پنجشنبه ۲ آذر ماه ساعت ۱۹ با بازی علی نصیریان و فرهاد آئیش در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.