علیرضا محمدی: می خواهیم شُبهات را برطرف کنیم

در نشست رسانه ای مجموعه تلویزیونی ˝برهان˝ عنوان شد:

نشست رسانه ای مجموعه تلویزیونی ˝برهان˝ صبح امروز(ششم اسفند) در دفتر موسسه خورشید هشتم با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، در ابتدای این نشست علیرضا محمدی تهیه کننده و کارگردان مجموعه تلویزیونی “برهان” دربارهٔ روند تولید این مجموعه گفت:این برنامه به سفارش شبکه قرآن تولید شده است و قرار است چهارده قسمت اول این برنامه در ایام نورو از این شبکه روی آنتن رود.

محمدی ادامه داد: در جامعه امروز ما مسائل و شبهاتی برای جوانان در حوزه دین و آموزه های دینی پیش آمده است و باورهای دینی مورد هجمه قرار گرفته است و تلاش ما در برنامه برهان این است که به این شبهات پاسخ بدیم و آن ها را برطرف کنیم.
محمدی با بیان اینکه نهادهای دینی مورد تایید از جمله نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، مرکز ملی پاسخگویی به شبهات، موسسه رواق حکمت و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هیات علمی این برنامه را تشکیل می دهند، افزود: این نهادها که اصلی ترین مرکز پاسخگویی به شبهات دینی را تشکیل می دهند، روزانه پاسخگوی حدود ۹۰ هزار شبهه و پرسش می باشند.

تهیه کننده مجموعه برهان گفت : راز دین گرایی انسان، تقلید و شبهات پیرامونی آن، مرجعیت بانوان، زیارت و توسل در تشییع، سختگیرانه بودن احکام جزایی اسلام، فلسفه حجاب، فسلفه احکام جزایی اسلام از جمله جاری شدن حد، عرفان های نوپدید معنوی، اعجاز قرآن، مزیت شیعه نسبت به دیگر فرقه های اسلامی، موسیقی، آزادی در اسلام، مهدویت و حکومت جهانی، حقوق بشر، ارتداد، سبب پیشرفت جوامع دور از دین، خمس، نماز، خانواده، کنترل جمعیت و سیره پیامبر اکرم(ص) از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می گردد.

در این برنامه موضوعات و پرسش ها در قالب یک داستان در گروه های دانشجویی با رشته ها و تخصص های مختلف مطرح و در نهایت این جمع دانشجویی برای یافتن پاسخ مناسب به کارشناس مربوطه مراجعه می کنند.
محمدی با بیان اینکه تلاش شده است تا موضوعات به زبان عامه مردم بیان و به آن پاسخ داده شود ، گفت: دانشجویان پیش از شرکت در این برنامه، دوره های آموزشی منطق و فلسفه را گذرانده اند تا شیوه طرح سوال، استدلال، پاسخگویی و پذیرش دلایل منطقی را یاد بگیرند.

علیرضا محمدی اظهار داشت : قرار است درآینده برنامه ای با محوریت ماه محرم و شبهاتی که جریان ضد اسلام علیه محرم و فلسفه عاشورا مطرح می کنند ساخته شود.

پایان پیام//
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.