عملکرد پرسپولیس مقابل خوزستانی ها/ از تاج مسجد سلیمان تا استقلال خوزستان

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – تیم پرسپولیس در هفته پانزدهم لیگ برتر برای اولین بار در تاریخ خود با تیمی به نام استقلال خوزستان روبرو می گردد.

به گزارش ممتاز؛ این تیم اهوازی که سومین سال حیات خود را سپری می کند، چهاردهمین تیم از استان خوزستان است که پرسپولیس در طول تاریخ خود با آن روبرو می گردد. سرخپوشان پایتخت در مسابقات رسمی لیگ و جام حذفی تاکنون با ۱۳ تیم خوزستانی روبرو شده اند که در ۱۲۶ بازی موفق به کسب ۶۸ برد، ۳۲ مساوی و ۲۶ باخت شده اند.
پرسپولیس اولین بار در مرداد ماه ۱۳۵۰ در مقدماتی لیگ ایران با تیمی از خوزستان به نام تاج مسجد سلیمان روبرو شد که ۳- صفر این تیم را شکست داد. اما همین تیم چند ماه بعد در مسابقات لیگ در مسجد سلیمان ۱- صفر پرسپولیس را برد و اولین شکست قرمزها را مقابل فوتبال خوزستان رقم زد. بهترین برد پرسپولیس مقابل خوزستانی ها نیز پیروزی ۷- صفر مقابل نورد اهواز در سال ۱۳۵۲ است که کریم بوستانی دستیار فعلی قلعه نویی در استقلال دروازه بان نورد در آن بازی بود.
نفت آبادان، جم آبادان، استقلال اهواز، فولاد اهواز، جنوب اهواز، شاهین اهواز، نورد اهواز، نیروی اهواز، تاج مسجد سلیمان، رستاخیز خرمشهر، شهرداری خرمشهر، صنعت آب خرمشهر و کشت و صنعت شوشتر تیم های خوزستانی می باشند که تاکنون مقابل پرسپولیس قرار گرفته اند.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.