غرب راهکار درستی در سوریه ندارد/ بهانه های غیرقابل توجیه دوحه و ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، “الکسی پوشکف” رئیس فراکسیون امور خارجه دومای روسیه گفت: غرب سیاست خاصی در قبال سوریه ندارد.

وی افزود: به بحران سوریه باید از منظر تحولات عراق و لیبی  نگریسته شود زیرا دخالت غرب در آن به بهانه های پوچی انجام شد و کسی در این باره مورد  مؤاخذه قرار نگرفت.

پوشکف اظهار داشت: غرب می کوشد تا از مخالفت روسیه با اقدام علیه سوریه به عنوان  دستاویزی برای شکست خود در ایجاد راهکار حل بحران استفاده کند.

رئیس فراکسیون خارجی دومای روسیه درباره مواضع عربستان و قطر در موضع سوریه گفت: بهانه های این دو کشور درباره اینکه تلاشهایشان کمک به برقراری دموکراسی در سوریه است توجیهی ندارد زیرا دموکراسی در این دو کشور جایی ندارد.

پوشکف ضمن مخالفت با ایجاد مناطقی در داخل سوریه به بهانه کمک رسانی بشر دوستانه افزود: مخالفان سوری از این موضوع سوء استفاده می کنند.

وی ضمن مخالفت با درخواستهای غرب برای تغییر نظام سوریه گفـت: پس از اینکه نظام سوریه تغییر کرد چه  خواهد شد؟ خطر جنگ داخلی در کمین سوریه است.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی از افزایش اقدامات تروریستی گروههای مسلح و افراد وابسته به القاعده در سوریه و برخی کشورهای منطقه آن را به شدت  محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدام گروههای افراطی وابسته به القاعده در به راه انداختن حوادث دردناک منطقه ای به طرز قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است و این عادی نیست که رهبران القاعده به طور علنی علیه سوریه و منادیان صلح میان ادیان اعلام جنگ کنند.

وزارت خارجه روسیه بیان کرد: روسیه بر حل مسالمت آمیز بحرانها تاکید دارد و مخالف دخالت خارجی به ویژه دخالت نظامی در امور کشورهای منطقه است و راهکار صلح آمیز به نفع کشورهای اسلامی و جامعه بین المللی است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.