فیلمسازی که زندگیش را مدیون «یوتیوب» است! + تصاویر

۳۱فروردین۱۳،

آلوارز برای ساخت «هجوم هراس» فقط ۳۰۰ دلار هزینه کرد! و از آنجا که امکانات مالی اش اندک بود اغلب کارهای مربوط به فیلمش از ساخت جلوه های ویژه رایانه ای آن تا تدوین آن را خودش انجام داد…

در روزگار غلبه فضای مجازی بر فضای حقیقی بسیار اتفاقها می افتد؛ یکی اینکه فیلمسازی با بارگذاری یک فیلم کوتاه ۴ دقیقه و ۴۸ ثانیه ای در «یوتیوب» به چنان اشتهاری می رسد که «سام ریمی» از او برای بازسازی یک فیلم ترسناک کلاسیک دعوت به کار می کند.

به تازگی فیلمی در مایه های هارور در سینماهای ایالات متحده روی پرده رفته است؛ فیلمی با عنوان «مرده شریر» که یک بازسازی دوباره از محصولی دهه هشتادی ساخته «سام ریمی» است. کارگردان این فیلم جوانی است به نام «فِد آلوارِز» و نکته جالب هم زندگی همین جوان است چراکه این کارگردان جوان ۲۶ ساله تا پیش از پیوستن به این پروژه هیچ فیلم سینمایی بلندی نساخته و در کارنامه اش تنها نام چهار فیلم کوتاه به چشم می خورد و چهارمین فیلم کوتاه وی با عنوان «هجوم هراس» بود که سبب ساز شهرت وی و زیر و رو شدن زندگیش شد.

آلوارز در سال ۲۰۰۹  فیلم کوتاه علمی-تخیلی  «هجوم هراس» را نوشته، کارگردانی و تهیه کرد و با پخش اینترنتی فیلم از طریق «یوتیوب» به سرعت در کانون توجه مخاطبانی قرار گرفت که علاقه بسیاری به فضاهای فانتزی دارند. داستان «هجوم هراس» دربارهٔ تعدادی موجودی روبات مانند بود که از میان گرد و غباری که شهر مونته ویدئوی پایتخت اروگوئه را فراگرفته خارج شده و به همراه اسکادرانی فضایی به بمباران شهر و تخریب بناهای آن می پردازند. قوای نظامی شهر هم تاب تحمل در برابر این موجودات را ندارند و در نهایت و با کنار هم قرار گرفتن این موجودات و تشکیل یک گوی غول پیکر، مونته ویدئو توسط این گوی منفجر شده و به شکل یک گلوله آتشین درمی آید؛ بدون آن که ماهیت این موجودات مشخص شود!!!

آلوارز برای ساخت «هجوم هراس» فقط ۳۰۰ دلار هزینه کرد(!) و از آنجا که امکانات مالی اش اندک بود اغلب کارهای مربوط به فیلمش از ساخت جلوه های ویژه رایانه ای آن تا تدوین آن را خودش انجام داد. آلوارز که هیچ امکان تبلیغی خاصی نداشت تنها کاری که از دستش برمی آمد آپلود دقایقی از فیلمش در «یوتیوب» بود و همین آپلود کاری کرد کارستان!

نمایی از فیلم کوتاه «هجوم هراس»

بعد از آپلود تیزر «هجوم هراس» در «یوتیوب» آلوارز در سال ۲۰۰۹ ابتدا فیلمش را در جشنواره روژو سانگر بوینس آیرس که ویژه فیلمهای ترسناک و علمی-تخیلی است شرکت داده و چند روز بعد از حضور در جشنواره هم، نسخه کامل فیلم با زمانی بالغ بر ۴ دقیقه و ۴۸ ثانیه را در «یوتیوب» قرار داد. دیری نگذشت که انتشار یافتن اینترنتی فیلم تشویقهای بسیاری را از جانب مخاطبان سبب شد و شرایطی را فراهم آورد که نه فقط بسیاری از مخاطبان ژانر هارور-فانتزی لینک این فیلم را در شبکه های اجتماعی بارگذاری کنند که موزیسین و خواننده مشهوری مانند «کانی وست» هم لینک تماشای «هجوم هراس» را در وبسایتش قرار دهد.

امتداد استقبال از «هجوم هراس» به جایی رسید که بسیاری از کمپانیهای هالیوودی به آلوارِز پیشنهاد همکاری دادند و در نهایت این استودیوی گوست هاوس پیکچرز بود که توانست آلوارز را برای ساخت یک پروژه تازه جذب کند. آلوارز توسط این استودیو و با پیشنهاد مستقیم «سام ریمی» که فیلم کوتاه «هجوم هراس» را دیده بود برای کارگردانی بازسازی نسخه ارژینال «مرده شریر»(۱۹۸۱) به کار دعوت شد و جالب اینکه بیش از خودِ فیلم این تیزر تبلیغاتی فیلم بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

فد آلوارز در پشت صحنه «مرده شریر»

آلوارز که متولد مونته ویدیوی اروگوئه است دربارهٔ اقبال به انتشار یافتن اینترنتی یک فیلم کوتاه به بی.بی.سی گفته است:«یادم می آید که من در پنجشنبه روزی نسخه کامل «هجوم هراس» را در یوتیوب قرار داده و دوشنبه هفته بعد صندوق ورودی ایمیلم پر شد از پیشنهاداتی که شرکتهای هالیوودی به من ارائه کرده بودند. این نشان می داد که کارم را در «هجوم هراس» درست انجام داده ام و اگر هم توانستم به پروژه «مرده شریر» بپیوندم ناشی از همین بود.»

منبع: شبکه ایران

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.