قرآن کتاب اخلاق، طرح تابستانی سال آینده رادیو است

محمد حسین صوفی ،در مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآن، کتاب زندگی که در نمایشگاه قران کریم برگزار شد عنوان سال آینده طرح بزرگ فراگیرقرانی شبکه رادیویی قرآن را، قرآن کتاب اخلاق اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی صدا، دکتر محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در آئین اختتامیه طرح بزرگ قرآن، کتاب زندگی که در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، اظهارداشت: مسابقات قرآنی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن و معارف دینی هر سال از سوی معاونت صدا و با محوریت رادیو قرآن برگزار می شود وسال آینده این طرح با عنوان قرآن، کتاب اخلاق و با محوریت مفاهیم اخلاقی به میان مردم خواهد آمد.

وی با اشاره به فعالیت های شبکه رادیویی قرآن گفت: رادیو قرآن هد یه جمهوری اسلامی ایران به جامعه قرآنی کشور است و با برنامه هایی چون: پخش ترتیل، مفاهیم، تفسیر، پاسخ گویی به شبهات و سؤالات و همچنین گزارش از محافل و مسابقات قرآنی تلاش دارد تا مخاطب خود را هر چه بیشتر با قرآن آشنا سازد.

معاون صدای رسانه ملی از جمله اقدامات مهم این شبکه رادیویی را، برگزاری طرح های قرآنی عنوان کرد و گفت: رادیو قرآن سالانه طرح های مختلف قرآنی با محوریت سوره های قرآن کریم برگزار می کند که سال گذشته با توجه به تحولات منطقه، طرح قرآن کتاب بیداری با محوریت سوره صف و امسال نیز طرح قرآن کتاب زندگی را با محوریت سوره انسان برای داشتن یک زندگی قرآنی و ارائه سبک زندگی دینی برگزار کرد.

وی ادامه داد یکی از اهداف مهم این طرح ها غنی سازی اوقات فراغت اقشار مختلف مردم و آشنا سازی آنان با فرهنگ قرآنی است که طی ۱۳ دوره از برگزاری طرح های قرآنی در تابستان، رادیو قرآن توانسته است فرهنگ و معارف قرآنی را در جامعه نهادینه سازد.

محمد حسین صوفی خاطر نشان کرد برای انس بیستر با قرآن و جاری سازی رفتار قرآنی در جامعه، سال آینده طرح قرآن، کتاب اخلاق با محوریت یکی از سوره های قرآن که در آن مفاهیم اخلاقی بیشتری آمده است، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه رادیو قرآن با فعالیت های تخصصی خود می تواند نقشی اثر گذار در جامعه داشته باشد، گفت: راه اندازی رادیو تلاوت به عنوان شبکه دوم رادیو قرآن که با پخش شبانه روزی ترتیل با صدای قاریان ایران و جهان اسلام در ماه مبارک رمضان همراه با روزه داران است، یکی دیگر از مهمترین فعالیت های معاونت صدا و رادیو قرآن است.

معاون صدای رسانه ملی برگزاری طرح های قرآنی در رسانه ملی را همگام با نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بیانگر حاکمیت ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه خواند و گفت: اختتامیه طرح قرآن، کتاب زندگی در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد که این خود نشان دهنده پیوند بین مردم و قرآن است.

شایان ذکر است مراسم اختتامیه قرآن، کتاب زندگی با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی، سید تقی سهرابی مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، لاله افتخاری عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، محمد حسین محمد زاده مدیر شبکه رادیویی قرآن و جمعی از مدیران و مسؤلین قرآنی و فرهنگی کشور، برگزار شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.