کاروان های راهیان نور از اول تیرماه به مناطق عملیاتی شمال غرب اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار میرفیصل باقرزاده روز شنبه در نشست خبری راهیان شمال غرب اظهار داشت: در سال گذشته، ۱۵ هزار زائر از استان کردستان بازدید کردند و پیش بینی می شود امسال تعداد زائران به یکصد هزار نفر افزایش یابد.

وی با بیان این که هدف از اعزام کاروان های راهیان نور، آشنایی با مجاهدت های مردم استان کردستان است، افزود: محورهای عمده برنامه راهیان نور در سال جاری احیای مناطق حماسی، معرفی مردان و زنان حماسه آفرین استان کردستان و شناساندن دشمنان مردم این استان است.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به تلاش های شهید محمد بروجردی برای مبارزه با ضد انقلاب گفت: راهبرد این شهید، جداسازی صفوف مردم با ضد انقلاب بود.

سردار باقرزاده با بیان این که تشریح روند آزادسازی سنندج و حماسه هایی که در این شهر خلق شده از برنامه های راهیان نور است، افزود: در جریان آزادسازی سنندج، ۶۱ نفر از ارتش، ۷۸ نفر از سپاه، ۵۵ نفر از رزمندگان بومی، ۱۳ زن و کودک از خانواده های پیشمرگان مسلمان کرد، یک نفر از نیروی انتظامی و یک نفر از هلال احمر به شهادت رسیدند.

وی همچنین با تشریح مناطقی که مورد بازدید کاروان های راهیان نور قرار می گیرند، گفت: مناطق عملیاتی دزنی، کمال کر و دالانی در مناطق مرزی، منطقه غرب مریوان و محل دفن شهدای گمنام، ز مناطق مرزی باشماق، کوه های قوچ سلطان، دشت شیلر و ارتفاعات کانی مانگا از مناطقی است که از آنها بازدید خواهد شد.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور افزود: کاروان های راهیان نور همچنین از مناطق بوالحسن و چومان در نواحی مرزی که عملیات های والفجر ۴ و بیت المقدس ۳ در آنها اجرا شده است، نیز بازدید می کنند.

وی اضافه کرد: بازدید و آشنایی با گردنه دارماسین در محور مواصلاتی بانه به سردشت که محل شهادت ‘مهدی زین الدین’ است و همچنین بازدید از یادمان دوپازا و بوالفتح که معبر مواصلاتی برای ورود به منطقه نصر ۷ بود و آشنایی با منطقه حاج عمران و منطقه عملیاتی سیران وند نیز از مناطقی است که مورد بازدید کاروان های راهیان نور قرار می گیرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: زائران شرکت کننده در کاروان های راهیان نور طی اعزام به منطقه شمال غرب با مردان و زنان حماسه آفرین این خطه، پیشمرگان کردستان، رزمندگان این منطقه و ایل منگور در منطقه اشنویه آشنا می شوند.

وی اظهار داشت: برنامه بعدی راهیان نور شمال غرب، دشمن شناسی، بزرگداشت شهدای شیمیایی، برگزاری رزم شبانه در منطقه پیرانشهر، بزرگداشت جاوید الاثر ‘احمد متوسلیان’ در مریوان، برگزاری زیارت رسول الله در سقز، توزیع محصولات فرهنگی و راه اندازی کتابخانه های دفاع مقدس در روستاهای مرزی است.

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش گفت: کردها را می توان از وفادارترین اقوام ایرانی به شمار آورد که حضور مجاهدانه و ایثارگری پیشمرگان مسلمان کرد گواهی بر این مساله است.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور افزود: کردها زیر بار ذلت ضد انقلاب و رژیم بعثی عراق نرفتند و سختی های زیادی را متحمل شدند و در نهایت توانستند کردستان را از وجود ضد انقلاب پاک سازی کنند.

وی یادآور شد: مردم استان کردستان در طول دفاع مقدس و سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، پنج هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند.

سردار باقرزاده با بیان مجاهدت های مردم استان کردستان در طول دفاع مقدس اظهار داشت: آشنایی با کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت های خاموش، امری لازم است و بنابراین شعار کاروان های راهیان نور اعزامی به منطقه شمال غرب در سال جاری ‘جوانان ایران، مهمان لاله های کردستان’ است.

رییس ستاد مرکزی راهیان نور خاطر نشان کرد: اعزام کاروان های راهیان نور به منطقه شمال غرب از اول تا سی ام تیرماه انجام می شود.

سیام**۲۰۲۲**۹۱۳۲**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۳۵۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.