مجید کیانی ˝ارتباط موسیقی و معماری˝ را بررسی می‌کند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

طی کنسرت پژوهشی در نیاوران؛

کنسرت پژوهشی مجید کیانی با عنوان ˝ارتباط موسیقی و معماری˝ ۲۶ دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مجید کیانی، نوازنده پیشکسوت سنتور در گفت‌و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستم که این کنسرت پژوهشی ۲۶ دی‌ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: عنوان این کنسرت پژوهشی “کارگاه ارتباط موسیقی و معماری” و “شناخت هنر موسیقی” است که تا به امروز ۱۴ کنسرت پژوهشی با هدف شناخت بهتر موسیقی برگزار شده است، همچنین این کنسرت‌ها جنبه آموزشی نیز دارد.

کیانی خاطرنشان کرد: این کنسرت شامل دو بخش است که بخش اول به مبانی نظری اختصاص دارد و در بخش دوم قطعاتی را با ساز سنتور اجرا می‌کنم، همچنین بخشی از این برنامه به شناخت موسیقی و هنر معماری اختصاص دارد که در این بخش به سخنرانی پیرامون ارتباط موسیقی و معماری می‌پردازم.

مجید کیانی در ادامه افزود: به طور کلی هدفم از برگزاری این کنسرت‌ها این است که مخاطبان با موسیقی بیشتر آشنا شوند و بتوانیم موسیقی را با دیگر هنرها ادغام کنیم، در نتیجه در این کنسرت‌های پژوهشی نکات مشترک موسیقی و معماری را شناسایی و معرفی می‌کنیم.

این نوازنده در پایان گفت: در این مجموعه کارگاه‌ها شهرام کیانی به عنوان کارگردان هنری، ژاله پورمهرام به عنوان مشاور کارگردان و مهرداد کیانی به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان با من همکاری می‌کنند.

گفتنی است، این مجموعه کارگاه ها از سال ۱۳۸۴ آغاز شده که طی آن تاکنون برنامه‌هایی چون نقش سکوت (۱۳۸۴)، نوا (۱۳۸۴)، هفت مثنوی (۱۳۸۵)، چهار عنصر (۱۳۸۵)، بررسی سه شیوه هنر تکنوازی (۱۳۸۵)، خیام (۱۳۸۶)، هنر طبیعت با پژوهش مهرداد کیانی و اجرای ضرب و سنتور (۱۳۸۶)، بررسی وزن با پژوهش شهرام کیانی و اجرای دو نوازی (۱۳۸۶)، جایگاه معنوی (۱۳۸۷)، نقش تکرار (۱۳۸۷)، حبیب سماعی (۱۳۹۰)، تاثیر موسیقی بر جسم و روان () و نگرشی بر موسیقی مردم پسند و هنری () برگزار شده است.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.