مردم ترکیه ۲٫۷ میلیارد دلار در عید قربان قربانی کردند

اردیبهشت ۱۴۰۳

در سال قبل ۷۸۵ هزار راس گاو و ۱ میلیون و ۹۷۶ هزار راس گوسفند فروخته شد در حالی که امسال ۸۵۰ هزار راس گاو و ۲ میلیون و۲۰۰ هزار راس گوسفند فروخته شده است.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، رییس اتحادیه  دامداران ترکیه اعلام کرد در عید قربان امسال آمارها حاکی از رشد ۱۰ درصدی ذبح حیوانات در این کشور بوده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه  گزارش داد: ” ابراهیم یتکین” رییس اتحادیه دامداران ترکیه با اعلام این مطلب گفت که امسال در عید قربان بیش از ۵٫۵ میلیارد لیره (حدود ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار) دام در عید قربان در این کشور فروخته شده است.

وی این رقم را بیش از سال قبل دانست و افزود؛ در سال قبل ۷۸۵ هزار راس گاو و ۱ میلیون و ۹۷۶ هزار راس گوسفند فروخته شد در حالی که امسال ۸۵۰ هزار راس گاو و ۲ میلیون و۲۰۰ هزار راس گوسفند فروخته شده است.

وی افزود که پس از این حجم قربانی به طور طبیعی تا دو سه ماه آینده بازار تحت تاثیر توزیع این گوشت ها، کمبود تقاضا خواهد داشت و قیمت گوشت قرمز کاهش خواهد یافت اما پس از طی دو سه ماه بار دیگر قیمت ها به سطح سابق باز خواهد گشت.

دولت ترکیه امسال عید قربان را ۹ روز تعطیل اعلام کرد و این تعطیلات طولانی منجر به افزایش اقتصاد توریسم و گردشگری در ترکیه شد.

مردم ترکیه سنت قربانی را مهم می دانند و امسال بیش از ۳ میلیون راس دام در این کشور در عید قربان ذبح شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.