ملزم به حضور زنان در ورزشگاه ها هستیم

۳۰م دیماه ،

۱۴۰ روز مانده به اولین تجربه ایران در لیگ جهانی والیبال، این بحث به میان می آید که آیا زنان اجازه حضور در مسابقات ایران برابر آلمان و صربستان را در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی پیدا می کنند؟

خبرآنلاین: ۱۴۰ روز مانده به اولین تجربه ایران در لیگ جهانی والیبال، این بحث به میان می آید که آیا زنان اجازه حضور در مسابقات ایران برابر آلمان و صربستان را در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی پیدا می کنند؟

پاسخ قوانین و استانداردهای فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) به این سوال روشن است. استانداردها به صراحت می گوید که زنان همچون مردان اجازه حضور در سالن را دارند اما پس از آن حرف و حدیث هایی که به شکایت انصار حزب الله از فدراسیون والیبال و ریاستش کشید باید دید این اجازه به زنان ایران داده می گردد یا حتی موضوع به خطر حذف ایران از این اتفاق مهم بین المللی می انجامد یا نه.

پیشگامی والیبال

در ۱۷ سال فعالیت محمدرضا یزدانی خرم با آن همه دستاورد دوست داشتنی، حتی در کادر اجرایی فدراسیون والیبال هم خبری از زنان نبود چه رسد به حضور تماشاگران زن در سالن مسابقات.

اما از ۱۳۸۵ تاریخ طور دیگری نوشته شد. فدراسیون محمدرضا داورزنی در کنار محافظه کاری رویکرد متفاوتی نسبت به حضور زنان در سالن های والیبال داشت. والیبال هرچند بعد از بسکتبال، اما به عنوان یک ورزش پیشگام زمینه ساز حضور زنان در ورزشگاه ها شد.

در سال های اخیر زنان حتی مسابقات باشگاهی را در تهران به تماشا نشسته اند و همین پنج ماه پیش هم در انتخابی لیگ جهانی به ضرب و زور به سالن مسابقه رسیدند اما به نظر از همان روز کمر همت برای جلوگیری از حضور زنان بسته شد.

داورزنی: ملزم به حضور زنان هستیم

فدراسیون والیبال با مدیریت داورزنی خوب پیش رفته و نتایج تیم ملی بزرگسالان هم نسبتا درخشان بوده. محمدرضا داورزنی دربارهٔ حضور زنان در مسابقات لیگ جهانی والیبال و مسابقات ایران برابر آلمان و صربستان می گوید: «برای حل این مشکل منتظر اعلام نظر وزارت ورزش و قوه قضاییه هستیم. حل این مشکل از دست فدراسیون والیبال خارج است. به هر صورت ما برای رعایت استانداردها ملزم به میزبانی تماشگران خانم صربستانی و آلمانی هستیم.»

او که گاه برای تصمیماتش مواخذه هم شده، خیالش نسبتا راحت است. لیگ جهانی آنقدر در کوچه و بازار پیچیده که برای رعایت استانداردهای میزبانی اش احتمالا مقامات بالا وارد میدان می شوند و یاری رسان فدراسیون داورزنی می باشند. اما این بحث همچنان مبهم است و سوال‌های بی‌جوابی در مورد آن وجود دارد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.