منطقه الخضرا همچنان بسته است/ روسای چهارگانه عراق تشکیل جلسه می‌دهند

در حالی‌که بسته بودن منطقه الخضرا (سبز) بغداد امروز، پنج‌شنبه نیز برای دومین روز و با استقرار ارتش و نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم ادامه داشت، یک منبع مطلع گفت، روسای چهار گانه عراق درباره مساله قاسم مصلح، فرمانده حشد شعبی نشست برگزار می‌کنند.

به گزارش ممتازنیوز، این منبع مطلع به بغداد الیوم گفت، روسای چهار گانه عراق یعنی رئیس‌جمهوری، رئیس‌ پارلمان، نخست‌وزیر و رئیس دستگاه قضا ظرف ساعات آینده در کاخ ریاست‌جمهوری درخصوص پرونده قاسم مصلح، فرمانده عملیات حشد شعبی در الانبار تشکیل جلسه می‌دهند.

این در حالی است که العربی الجدید نوشت:‌ امروز منطقه الخضرا همزمان با استقرار نیروهای ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم در چندین نقطه از جمله اطراف دفتر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و مقر سازمان اطلاعات و موسسات امنیتی دیگر بسته بود.

تا صبح امروز همچنان نیروهای تیپ‌های ۵۶ و ۳۹ ارتش به همراه تانک‌های آبرامز و خودروهای زرهی در خیابان‌های بغداد مستقر بودند.

یک مقام دولتی به العربی الجدید گفت، مصلح همچنان در بازداشت فرماندهی عملیات مشترک است و تحت بازجویی قرار دارد.

او تصریح کرد: صحبت درباره آزادی او دقیق نیست و طرف‌های سیاسی و فرماندهان حشد شعبی فشار وارد می‌کنند تا او را از مقر فرماندهی عملیات مشترک به مقر سازمان حشد شعبی منتقل کنند. اما تاکنون موفق نشده‌اند و دولت همچنان در برابر فشارها مقاومت می‌کند.

این منبع که نامش را فاش نکرد، افزود: نخست وزیر وعده داده در صورتی‌که اتهاماتی که علیه او مطرح هستند، ثابت نشوند، آزاد خواهد شد و پرونده او دست دستگاه قضاست.

سائرون: صف‌آرایی گروه‌های مسلح در برابر منطقه الخضرا امری مردود است

میدل ایست نیوز گزارش داد: فراکسیون پارلمانی سائرون به رهبری «سید مقتدی صدر» مخالفت خود را با صف‌آرایی گروه‌های مسلح در برابر ورودی منطقه الخضرا پس از دستگیری یکی از فرماندهان حشد اعلام کرد.

«ریاض المسعودی»، عضو فراکسیون پارلمانی سائرون در گفت‌وگو با پایگاه خبری شفق نیوز تصریح کرد: ماده ۵ قانون اساسی تصریح دارد که حاکمیت از آن قانون است و هیچ‌کس فراتر از قانون نیست، حشد شعبی سازمانی مستقل و مرتبط با فرمانده کل نیروهای مسلح است لذا عملیات دستگیری قاسم مصلح، فرمانده عملیات حشد در استان الانبار در چارچوب روندی طبیعی صورت گرفته است.

وی گفت: ما از جوسازی و عملیات صف‌آفرایی گروه‌های مسلح در برابر دروازه منطقه الخضرا تعجب کردیم، عملیات دستگیری مصلح، مساله‌ای طبیعی و عادی است و متهم تا زمانی که محکومیتش ثابت شود، بیگناه است و قانون فصل الخطاب این مساله خواهد بود.

المسعودی اظهار کرد: صف‌آرایی در خیابان‌ها امری مردود است و منجر به خون‌ریزی و تعطیل شدن فعالیت‌ها می‌شود، آنچه روی داد، مساله‌ای کیفری و نه سیاسی است و رهبران گروه‌های سیاسی باید این موضوع را حل و فصل کنند و امور را به روند طبیعی خود بازگردانند.

نیروهای امنیتی عراق صبح چهارشنبه قاسم مصلح یکی از فرماندهان حشد شعبی را بر اساس حکمی قضایی دستگیر کردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.