«من» کیست؟

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب با زبانی ساده مفاهیم فلسفی را پیرامون موضوع «من» به نوجوانان آموزش می‌دهد.

بعضی می‌گویند «من» یک سلطان بیچاره و تک و تنهاست و بعضی‌ها هم اعتقاد دارند که من فقط فنجانی از یک قوری چای است. اما در واقع من یکی از جدی ترین معماهای ذهن آدمی است.

کتاب «من» به پاسخ‌های گوناگون فیلسوفان مختلف درباره این معمای جدی می‌پردازد، پاسخ‌هایی که بعضی اوقات کاملا غیرمنتظره‌اند.

من، اندیشه‌های از دست رفته، چراغ‌های رابطه، سلطان بیچاره و تنها، پرواز را به خاطر بسپار، در باب دریا و سونامی، یک استکان چای قندپهلو، شش میلیارد هیتلر، سه پدرخوانده، راننده خوب راننده بد و .. بخش‌های مختلف این کتاب است.

نویسنده در این کتاب می‌خواهد با بچه‌ها همراه شده تا «من» را بشناسند. این سوال ابتدا ساده است ولی در واقع سوال پیچیده‌ای است که می‌تواند جواب‌های گوناگون و پیچیده‌ای داشته باشد.

در کتاب حاضر مفاهیم فلسفی از دیدگاه فیلسوفان مختلف جهان از گذشته تا امروز به بحث گذاشته می‌شود و مهم‌ترین ویژگی اثر این است که زبانی ساده و قابل فهم دارد. یکی از مشکلاتی که مخاطب عام با کتاب‌های فلسفی دارد این است که بخش مهمی از مطالب آنها را متوجه نمی‌شود ولی شیخ‌الاسلامی سعی کرده با ساده کردن مفاهیم فرصتی برای خواننده فراهم کند تا بتواند دیدگاهی کلی نسبت به فلسفه پیدا کند.

این کتاب ۱۶۸ صفحه‌ای، مصور در شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۵۸۰۰ تومان توسط افق به چاپ رسیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.