نشست کمیسیون مشترک‌برجام در پایان دور چهارم گفتگوها برگزار شد

در این نشست که با حضور هیأت‌های ایران و کشورهای عضو برجام در محل گراندهتل وین برگزار شد، روسای هیات ها مروری بر پیشرفت های حاصله در دور چهارم و آخرین وضعیت متن ها کرده و به تبادل نظر در خصوص مسیر پیش رو پرداختند.

به گزارش ممتازنیوز، هیات ها با اشاره به متن های تهیه شده که در نتیجه نشست های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده اند، از وضعیت کلی مذاکرات و مسیر طی شده اظهار رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاباهنگ کنونی در ادامه گفتگوها تاکید کردند.

گفتنی است در دو هفته اخیر، مذاکرات و رایزنی های مختلف میان هیات ها چه در سطوح معاونین و چه در سطوح کارشناسی به صورت فشرده در جریان بود؛ از جمله ساعاتی پیش از برگزاری کمیسیون، گروه کارشناسی لغو تحریم ها و گروه کارشناسی تمهیدات اجرایی با حضور هیات های همه کشورهای عضو برجام دریک نشست مشترک تلاش کردند تا حد ممکن متون پیش نویس را برای ملاحظه روسای هیات ها و سپس گزارش به پایتخت ها آماده کنند. 
 
در نتیجه این رایزنی ها و نیز تلاش های هیات های کارشناسی طرف های درگیر در گفتگوها، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله ای رسیده است که جز برخی موارد اختلافی پیچیده که نیازمند تصمیم های سیاسی در پایتخت های کشورها است، بقیه بخش های متن تقریبا آماده است.

هیات ها در پایان این دور از گفتگوها عازم پایتخت های خود شدند. 

قرار است دور دیگر گفتگوها هفته آینده مجددا از سر گرفته شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.