نمایشگاهی از عروسک های سایه ای برپا شد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

نمایشگاهی از عروسک های سایه ای iبه همت منصور پاک بین مدرس رشته نمایش عروسکی در کانون رضوان برپا شده است.

منصور پاک بین مدرس رشته تئاتر و نمایش عروسکی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی شهروندان با عروسک سایه،تاریخچه و معرفی این گونه عروسکی است.
 
وی افزود: این نمایشگاه در ۳ بخش طراحی که شامل (حیوانات و انسان)، بخش تکنیک های ساخت عروسک و عروسک های کشورهای بین الملل  آماده و مهیا گردیده است.
پاک بین در ادامه ضمن اشاره ساخت عروسک های دیگر کشور ها در این نمایشگاه گفت:
در این نمایشگاه عروسک های معروف و نوستالژیکی از کشور های (مصر،ما لزی، ژاپن ،چین و …) را ساخته ام و در معرض دید عموم قرار داده ام.
 
این مدرس تئاتر در باره تکنیک های ساخت عروسک سایه ای بیان داشت: در این نمایشگاه علاقمندان را با نحوه مفصل سازی که از مهم ترین بخش های ساخت عروسک سایه ای است آشنا می شوند iبه طوری که مخاطب بعد از آشنایی با این تکنیک با چگونگی حرکت اعضا عروسک ها شناخت پیدا می کند.
وی در مورد دیگر بخش های نمایشگاه تصریح کرد:  پخش گوشه هایی از فیلم “عقاب” که از ساخته های خودم است برای حاضران در نمایشگاه پخش می گردد که در آن علاقمندان بیشتر با مفهوم و تکنیک سایه آشنا می شوند.
وی خاطر نشان کرد : این نمایشگاه از ۲۴ آبان تا ۲ آذر از ساعت ۹ الی ۱۳ همه روزه iبه جز ایام تعطیل در کانون رضوان واقع در میدان تجریش ابتدای خیابان مقصود بیک میزبان علاقمندان iبه رشته عروسکی است.
گفتنی است، منصور پاک بین فارغ التحصل رشته نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای بسیارزیبا است.
وی تاکنون  نمایش های عروسکی بی شماری را iبه اجرا در آورده است که از آن جمله می توان iبه “گل بال”، “هلال مه”، “پرسش مهر”، “هملت”، “بودن یا نبودن”، “حسن کچل”، “قوز بالا قوز” اشاره کرد.
ساخت عروسک “مهتا” در شهرک الفبا و “تیزی و ریزی” از جمله آثار منصور پاک بین است./ی۲
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.