نویسنده مالزیایی خواستار اعدام انور ابراهیم شد

گروه غیردولتی ‘برسی’ که خواستار انجام اصلاحاتی در قوانین و ساز و کارهای انتخاباتی مالزی است از سال ۲۰۰۷ تاکنون سه راهیپمایی اعتراضی برگزار کرده است، که آخرین راهپیمایی این گروه در ۲۸ آوریل (۹ اردیبهشت) سال برگزار شد و بتدریج مورد حمایت احزاب مخالف دولت مالزی نیز قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حزب اسلامی مالزی (پاس)، ‘کسیم احمد’ نویسنده مالزیایی خواستار اعدام ‘انور ابراهیم’ رهبر مخالفان دولت شد و گفت: انور یک مرد شیطانی است و باید اعدام شود.

انور ابراهیم، رهبرمخالفان دولت مالزی از سال ۱۹۹۳ تا سال ۱۹۹۸ در دوران نخست وزیری ماهاتیر محمد معاون نخست وزیر این کشور بود.

وی در آغاز فعالیت تحت حمایت ماهاتیر محمد قرار داشت، اما پس از آن و در جریان بحران مالی ۱۹۹۷ انور ابراهیم به عنوان منتقد سیاست های وی شناخته شد و در ادامه این انتقادات وی به فساد مالی و اخلاقی متهم شد و تا سال ۲۰۰۴ را در زندان به سر برد.

پس از آن نیز انور ابراهیم به فساد اخلاقی متهم شد که سرانجام دادگاه عالی این کشور در فوریه سال ۲۰۱۲ حکم برایت وی را صادر کرد.

‘کسیم احمد’ همچنین ‘نیک عبدالعزیز’ رهبر معنوی حزب اسلامی مالزی را مورد انتقاد قرار داد چون توسط هوادارانش مورد تمجید و ستایش قرار گرفته است و از سوی دیگر ‘نجیب تون رزاق’ نخست وزیر مالزی را مورد ستایش قرار داد و گفت اتهاماتی که به نجیب زده می شود بی و پایه و اساس است.

هفته گذشته نیز یکی از اعضای پارلمان مالزی وابسته به حزب حاکم بر این کشور (آمنو) خواستار اعدام ‘آمبیگا سرینی واسان’ سازمان دهنده اعتراضات ‘برسی ۳’ شد، که خواستار انجام اصلاحات در قوانین انتخاباتی این کشور هستند.

آساق**۳۳۵/۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۴۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.