نویسنده مجموعه هری پاتر در فهرست پرقدرت‌ترین زنان جهان سال ۲۰۱۲

زنان > جهان– ممتازنیوز:
جی.کی. رولینگ نویسنده مجموعه هری پاتر امسال نیز در فهرست پرقدرت ترین زنان جهان سال ۲۰۱۲ که از سوی مجله فوربز منتشر شده جای دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، در این فهرست که مثل سال پیش آنگلا مرکل صدراعظم آلمان جایگاه نخست را به خود اختصاص داده، خانم رولینگ که با خبر انتشار نخستین کتاب بزرگسال خود همچنان در خبرها مطرح بود، از جایگاه ۸۵ برخوردار شده است.

مکان دوم این فهرست از آن هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا شد و مکان سوم نیز به دیلما روسف رییس جمهور برزیل اختصاص یافته است.

رولینگ تنها زن نویسنده این فهرست است. البته نام تینا براون روزنامه نگار از نیوزویک، آنا وینتور سردبیر مجله ووگ، آریانا هافینگتون سردبیر گروه هافینگتون پست نیز در این فهرست به چشم می خورد.

خانم رولینگ متولد ۱۹۶۵ است و بیش ار ۴۰۰ میلیون نسخه از «هری پاتر» را در سراسر جهان به فروش رسانده است. او سال ۲۰۰۸ با ۷۹۸ میلیون دلار دارایی در مکان دوازدهم ثروتمندترین زنان بریتانیا قرار گرفت و سال ۲۰۰۷ مجله فوربز او را در مکان ۴۸ از فهرست پرقدرت ترین زنان جهان جای داد. سال ۲۰۱۰ رولینگ به عنوان تاثیرگذارترین زن بریتانیا شناخته شد


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.