نگاهی به آرسنال مدل ۲۰۱۲

    با شروع فصل جدید , اکنون تمام نگاه ها معطوف به خریدهای تابستانی تیم‌ها است. خریدهایی کوچک و بزرگ که با سر و صدای زیاد انجام گرفت.

 آرسنال در این فصل نیز به مانند سالهای گذشته با ترک ستارگانش مواجه شد و فان پرسی و سانگ را از دست داد. فان پرسی که سال گذشته علاوه بر آقای گلی عنوان بهترین بازیکن سال لیگ برتر را نیز از آن خود کرده بود راه اولدترافورد را پیش گرفت و به شیاطین سرخ پیوست. سانگ نیز به قدری خوب بود که مورد توجه ویلانووا قرار گرفت و به آبی اناری ها پیوست.

اما با این حال آرسنال کماکان ستاره ی اصلی خود یعنی آرسن ونگر را بر روی نیمکت می‌بیند. ستاره ای که با وجود تمامی مشکلات هر ساله توپچی ها را بین مدعیان قهرمانی قرار می‌دهد.

آرسنال این فصل دو خرید بسیار هوشمندانه داشت. آنها سانتی کاسورلا را به خدمت گرفتند که می توان وی را از بهترین خریدهای چندساله اخیر آرسنال دانست. در توصیف کاسورلا همین بس که با وجود ترافیک بازیکن در خط هافبک و همچنین گوشهای تیم ملی اسپانیا , این بازیکن موفق به انجام ۴۶ بازی ملی شده است. در فصل گذشته نیاز به بازیکنی محوری و پر تحرک در خط هافبک آرسنال احساس می شد که با وجود سانتی ,‌ انتظار می رود این نقیصه برطرف شود. دیگر خرید خوب آرسنال نیز لوکاس پودولسکی است. ونگر که از ماندن ون پرسی اطمینان نداشت , پودولسکی را از کلن به خدمت گرفت تا از مشکلاتی که با رفتن فان پرسی برای خط حمله ی آرسنال ایجاد شود ,‌ بکاهد.

توپچی ها برای تقویت خط حمله ی خود , علاوه بر پودولسکی , الیور ژیرو را نیز از مونت پولیه به خدمت گرفتند. آرسنالی ها در فصل جاری احتمالا در خط دفاع نسبت به فصل قبل بدون تغییر خواهند ماند. آنها فرمالن و مرته ساکر را به عنوان دو مدافع میانی و باکاری سانیا , کیارن گیبس را در دفاع کناری خواهند داشت.

اما در خط هافبک آرسنال با رفتن سانگ و اضافه شدن کاسورلا , مقداری به بار تکنیکی و سرعتی تیم افزوده خواهد شد و با این توصیفات احتمالا آرتتا ,‌ هموطن کاسورلا فصل بهتری را سپری خواهد کرد. در این فصل , آبو دیابی , آرتتا و سانتی کاسورلا را میتوان سه مرد خط میانی توپچی ها دانست. در خط حمله نیز امید ونگر به ژروینیو ,‌ پودولسکی و ژیرو است. و این در حالی است که آرسن ونگر از حضور بازیکنان جوان و آینده داری از جمله تئو والکات , جک ویلشر , آرون رمزی و چمبرلین بر روی نیمکت خود بهره میبرد.

حال باید صبر کرد و دید که آیا آرسن ونگر , امسال هم میتواند موفقیت های فصول گذشته را تکرار کند یا خیر؟ نباید فراموش کرد که آرسنال هرچند سال‌هاست قهرمان نشده، اما با وجود اوضاع مالی نه چندان خوب توپچی ها, حضور آرسنال بین تیمهای ثروتمندی مانند چلسی و منچستر سیتی نوعی قهرمانی محسوب می شود. حتی اگر آنها فصل را هم خوب شروع نکنند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.