همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل پایان یافت

سید ناصر اسحاقی دبیر این همایش بین المللی به خبرنگار ایرنا گفت: ۶۲ مقاله به دبیرخانه واصل شده بود که ۱۰ مقاله به عنوان مقالات برتر در همایش ارایه شد.

وی افزود: ۳۵ مقاله از این تعداد نیز از سوی هیات داوران همایش شایسته چاپ تشخیص داده شد.

وی بیان کرد: این همایش به دنبال آن بود که اعلام کند مسلمانان بر اساس آموزه های دینی و قرآنی مکلف هستند در ارتباط با برخی مسائل مربوط به جهان اسلام موضع گیری کرده و فرامرزی بودن امر به معروف و نهی از منکر را اعلام نمایند.

وی با اشاره به اینکه بعضی ها می گویند دین یک موضوع شخصی است و به ارتباط فرد با خدا مربوط می شود، گفت: دین کارکرد اجتماعی دارد به گونه ای که خطاب قرآن مجید انسان است و این خطاب تمام انسان ها را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش شخصیت های دینی و علمی از کشورهای مختلف جهان از جمله آلمان ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان ، افغانستان ، روسیه و چند کشور دیگر حضور داشتند که تعدادی از آنها به ایراد سخنرانی پرداختند.

در آیین اختتامیه این همایش از ابراهیم موسی زاده، عادل مولایی، نصرت الله فلسفی، حافظه سیفی، بهنام صحرانورد، منصور حقیقت پور، ابومحمد عسگرخانی، محسن نورایی، سید فضل الله موسوی و افشین متقی که در این همایش به ارایه مقاله پرداختند، با اهدای لوحی تقدیر شد.

۸۱۲۳/۵۳۰/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۱۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.