همکاری‌های منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

روحانی در تماس تلفنی با رئیس جمهور افغانستان:

همکاری‌های منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم است

ایران > دولت – ممتازنیوز: همکاری‌های منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم و افراط‌گری های قومی و مذهبی است

به گزارش پایگاه‌اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری، اشرف غنی احمدزی رئیس‌ جمهور افغانستان در تماس تلفنی، عید سعید قربان را به حسن روحانی رئیس‌ جمهور و ملت ایران تبریک گفت.

در این مکالمه تلفنی که عصر یکشنبه انجام شد، طرفین با تأیید ضرورت حسن همجواری، بر تداوم دوستی میان مردم ایران و افغانستان تأکید کردند.

رئیس‌ جمهور با بیان رضایت ملت ایران از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور همسایه، خواستار تداوم تعهد دو جناح انتخاباتی به یکپارچگی کشور و اقدام در تأمین منافع مردم افغانستان شد.

روحانی با بیان مواضع کشورمان درباره امضای توافق امنیتی و ذکر این نکته که در هر اقدامی باید منافع مردم در اولویت باشد، امنیت را اولین ضرورت دولت وحدت ملی افغانستان برشمرد و گفت: همکاری‌های منطقه‌ای اصلی‌ترین راه مقابله با تروریسم و افراط‌گری های قومی و مذهبی است.

رئیس‌ جمهور کشورمان با اشاره به ارتباطات عمیق میان مردم دو کشور، اظهار امیدواری کرد که تعاملات با دیگر کشورها به روابط خوب فی مابین و تداوم دوستی‌ها لطمه نزند.

روحانی در خاتمه برای دولت و ملت دوست و برادر افغانستان آرزوی توفیق و ثبات و امنیت کرد.

اشرف غنی احمدزی رئیس‌ جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی با طرح مسئله امضای توافق امنیتی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید هرگونه توافق افغانستان با دیگر کشورها به هیچ عنوان علیه ایران و یا به ضرر ملت شما نخواهد بود.

وی افزود: همان طور که مطرح کردید افراط‌گری و تروریسم بسیار مهم بوده و باید با کمک همدیگر و دیگر کشورها بر علیه آن اقدام کنیم.

رئیس‌ جمهور افغانستان در خصوص دولت وحدت ملی در آن کشور اظهار داشت: ما دولت وحدت ملی را ادامه خواهیم داد تا ثبات در افغانستان برقرار شود.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.