هوا گرم‌تر می‌شود

جام جم آنلاین: طی روزهای گذشته شاهد افزایش تدریجی دمای هوا در بیشتر مناطق میهن بودیم البته در زمین‌هایی که بهار با رگبار و رعد و برق خودنمایی کرد، دمای هوا یا کاهش داشت یا این‌که ثابت ماند.

افزایش دما تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

دیروز: روز گذشته، بخصوص در ساعات بعدازظهر و عصر در مناطقی از نیمه شرقی کشور شامل شمال شرق، شرق، تا حدی جنوب شرق، شرق دامنه‌های البرز و برخی مناطق مرکزی، رشد ابر و رگبار و رعد و برق‌های موقتی و در برخی مناطق بارش تگرگ را شاهد بودیم.

در این مناطق موقتی و در ساعاتی دمای هوا کاهش یافت اما در سایر مناطق افزایش دما را شاهد بودیم. همچنین روز گذشته گرد و غبار رقیقی مناطق مرکزی و حتی تهران را فرا گرفت.

امروز: امروز انتظار ادامه ناپایداری‌ها و رگبارهای پراکنده را در نیمه شرقی کشور داریم. همچنین از میزان گرد و غبار در مرکز و تهران کاسته می‌شود. امروز همچنان روند افزایشی دما ادامه خواهد داشت. این افزایش در ساعات ظهر و بعدازظهر و در مناطقی که آسمان صاف است، نمود بیشتری دارد، البته به دلیل فعالیت سامانه‌ای ضعیف گاهی در ساعاتی از روز پوشش‌هایی از ابرهای بدون بارش در آسمان ظاهر می‌شود.

آینده‌نگری: فردا نیز همچنان در برخی مناطق نیمه شرقی، به صورت موقتی رشد ابر و رگبار و رعد و برق‌های پراکنده ادامه می‌یابد. در سایر مناطق اوضاع جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

همچنین تا اواسط هفته روند افزایشی دما ادامه خواهد داشت. اما از اواسط هفته به‌تدریج بر شدت و وسعت ناپایداری‌ها در سطح کشور افزوده خواهد شد.

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.