ورود اولین تلفن اندرویدی جواهرنشان به بازار

۲۵ام بهمن ، مهر- شرکت سازنده تلفنهای مجلل و گرانقیمت ورتو اولین تلفن هوشمند خود را با سیستم عامل اندروید به قیمت بیش از ۱۰ هزار دلار ارائه داده است.

تلفن همراه ورتو تی با قیمت ۷۹۰۰ یورو یا ۱۰ هزار و ۵۷۵ دلار عرضه می گردد در دفتر مرکزی این شرکت در همپشایر بریتانیا ساخته شده است.

براساس اظهارات هاتچ هاتچیسون طراح این دستگاه، ورتو تی قاب تیتانیوم دارد و صفحه ای از یاقوت کبود داشته اما از امکان ۴G برخوردار نیست.

تاسال قبل این شرکت متعلق به شرکت نوکیا بود که متخصص ساخت دستگاه های گران قیمت با سیستم عامل سیمبیان بود.

براساس اظهارات پری اوستینگ مدیراجرایی این شرکت، ورتو سیستم عامل اندروید را به ویندوز ترجیح داده است و می خواهد بخشی از اکثریت باشد.

وی افزود: ما می خواستیم تلفن هوشمند ورتو دارای مزیتهای سایر دستگاه ها باشد، فکر می کنم که تلفنهای دارای سیستم عامل ویندوز موفق خواهند بود اما سهم اندکی از بازار خواهند داشت. درحال حاضر سهم بازار اندروید به ۶۰ درصد می رسد.

هاتچیسون رئیس تیم طراحی این شرکت گفت: ورتو علاقه ای به پیشرو بودن در زمینه فناوری نداشته و هیچگاه برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش نکرده است.

این شرکت بازار انبوه را هدف قرار نداده است، در حال حاضر، پس از ۱۰ سال فعالیت تنها ۳۲۶ هزار دستگاه تلفن هوشمند از این شرکت در بازار موجود است.

هرکدام از این دستگاه با دست سر هم می شوند و اسم و امضای فردی که آنها را سرهم کرده است با لیزر به درب داخلی قسمت نگهدارنده سیم کارت حک می گردد.

دستگاه ورتو تی با وزن ۱۸۰ گرم سنگین تر از نسل تازه تلفنهای هوشمند است. برای مثال گلکسی S3 وزن ۱۱۸ گرمی داشته و وزن آی فن ۵ به ۱۱۲ گرم می رسد. گفته می گردد که یکی از علل آن دوام بسیار است و اگر یک کامیون از روی آن رد شود دستگاه سالم باقی می ماند.

بسیاری تصور می کند که انتخاب یاقوت کبود برای صفحه این دستگاه برای مجلل بودن آن است، درحالی که قدرت یاقوت کبود از فولاد هم بیشتر است.

ورتو تاکنون ارقامی دربارهٔ فروش خود منتشر نکرده اما اعلام کرده است که طی ۱۰ سال قبل به جز سال ۲۰۰۸، هرسال افزایش فروش داشته است و چین بزرگترین بازار این کشور محسوب می گردد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.