ورود به فاز سیاسی روند مذاکرات هسته‌ای را طولانی کرده است

۸فروردین ۱۳،

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: زمانی که مباحث فنی و حقوقی محور اصلی گفتگوها قرار نگیرد، مذاکرات وارد فاز سیاسی شده و همین امر روند مذاکرات ایران و ۱+۵ را طولانی کرده است.

” محسن محمودی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای گفت: زمانی که مباحث فنی و حقوقی محور اصلی گفتگوها قرار نگیرد، مذاکرات وارد فاز سیاسی شده و حال و هوای مذاکرات به سمت و سوی دیگری راه پیدا می‌کند و چنین مسائلی در امور بین‌الملل از حساسیت بالایی برخوردار بوده پس به تبع، زمان طولانی‌تری را صرف خواهد کرد.

وی ادامه داد: مذاکرات در حقوق و روابط بین‌الملل تابع قوانین خاصی بوده و در این مذاکرات پیش شرط‌های زیادی از سوی ایران و طرف غربی مطرح و همین امر سبب شده تا گروه ۱+۵ با فشار بیشتر به جمهوری اسلامی به‌دنبال امتیازگیری بوده و تا زمانی که مذاکرات با این نگاه پیش رود رسیدن به نتیجه مطلوب در بازه زمانی طولانی میسر خواهد شد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب همواره سعی دارند با کارشکنی‌ها اعلام کنند که جمهوری اسلامی ایران خلاف قوانین آژانس بین‌المللی عمل کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.