پاکستان هم عربستان را انتخاب کرد؟

نخست‌وزیر پاکستان سفر دو روزه‌ خود را با هدف برگزاری مذاکراتی درخصوص همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای با رهبران عربستان آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این اولین سفر رسمی راجه پرویز اشرف، پس از تصدی پست نخست وزیری پاکستان می‌باشد، سید خورشید احمد شاه، وزیر امور مذهبی پاکستان نخست‌وزیر را در این سفر همراهی می‌کند.
اشرف به خبرنگاران در پایگاه هوایی نظامی چاکالا در اسلام آباد گفت: در دیدار روز دوشنبه با عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان درگذشت نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد این کشور را تسلیت گفته و مسائل دوجانبه را به بحث و گفت‌وگو می‌گذارم.
مقام‌های پاکستانی همچنین از تصمیم راجه پرویز اشرف، مبنی بر دیدار با پاکستانی‌های مستقر در عربستان خبردادند.
نخست وزیر پاکستان با اشاره به روابط نزدیک دو کشور گفت که پاکستان و عربستان از نظر عقاید دینی و مذهبی بسیار نزدیک بوده و عربستان همیشه در مواقع اضطراری به کمک پاکستان آمده است.
وی گفت: تعداد بسیاری از مردم پاکستان در عربستان زندگی می‌کنند که به رشد و توسعه این سرزمین مقدس کمک می‌کنند. آن‌ها عربستان را کشور خود می‌دانند.
نخست وزیر پاکستان در ادامه افزود که کشورهای زیادی از جمله عربستان تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در پاکستان نشان داده‌اند و وی سرمایه‌گذاران بیشتری از عربستان را برای سرمایه‌گذاری در کشورش ترغیب خواهد کرد.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.