پایانه تاکسیرانی میدان ونک توسعه یافت

۱۶خردادماه،

به منظور رفاه حال شهروندان و دسترسی آنان به سیستم حمل و نقل عمومی ، پایانه تاکسیرانی میدان ونک از سوی شهرداری منطقه ۳ تهران توسعه یافت .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه ۳  ،مهدی طیبانی معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه با اعلام این خبر گفت : در این راستا قطعه زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در مجاوت پایانه قدیمی به مجموعه افزوده و پس از تسطیح و آسفالت ۶ خط تاکسیرانی نیز در این محل مستقر شده است . 
طیبانی در ادامه با اشاره به اینکه با توسعه پایانه ونک تا حدودی از اختلالات ترافیکی خیابان های مجاور میدان ونک و سردر گمی مسافران کاسته می گردد افزود: قبل ازتوسعه این پایانه شهروندان برای دسترسی به مقاصد مورد نظر خود در غرب تهران باید ضمن طی مسافتی از خطوط تاکسی مستقر در خیابان های مجاور میدان ونک از جمله خیابان ملاصدرا ، ونک و شاد یا خطوط غیر مجاز و دربستی در میدان ونک استفاده می کردند که با ساماندهی و تمرکز کلیه خطوط در پایانه میدان ونک علاوه بر اینکه دسترسی شهروندان تسهیل شده   فعالیت خطوط غیر مجاز و دربستی نیز کاهش پیدا کرده است . 
معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه در ادامه با اشاره به اینکه در پایانه قدیمی ونک ۱۰ خط تاکسی فعالیت داشتند افزود: با توسعه پایانه ونک ۶ خط تازه تاکسی در این پایانه به مقاصدی همچون شهرک اکباتان ،صادقیه و جنت آباد مستقر شده اند . 
وی در ادامه از راه اندازی خط تازه تاکسی از میدان ونک به میدان رسالت خبر داد و افزود: متاسفانه بخشی از مسافرانی که از خیابان آفریقا قصد  عزیمت به میدان رسالت را داشتند برای استفاده از خودروهای مسافربر  در چهارراه جهان کودک تجمع می کردند که این امر علاوه بر معطلی مسافران سبب ازدحام و اختلال ترافیکی در این محل می شد که با راه اندازی خط تازه تاکسی واقع در چهارراه جهان کودک به میدان رسالت – خیابان سمنگان این مشکل تا حدود بسیاری مرتفع شد.
طیبانی اصلاح هندسی ورودی و خروجی  پایانه ، نصب تابلوهای اطلاع رسانی خطوط و دوربین های نظارتی ، مرمت سیستم روشنایی ، بهسازی سرویس های بهداشتی و احداث نمازخانه را از جمله اقدامات انجام شده  طی سال قبل در پایانه ونک عنوان کرد که نقش به سزایی در زیباسازی این محیط و رفاه حال شهروندان داشته است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.