پذیرش ۱۰ هزار و ۱۷۰ داوطلب در آزمون دکتری

نتایج آزمون تا ۲۰ شهریور اعلام می‌شود؛

آموزش > عالی
معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرش ۱۰ هزار و ۱۷۰ داوطلب در آزمون دکتری از اعلام نتایج آزمون تا بیستم شهریور ماه خبر داد.

دکتر سید جلال‌ طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار و ۱۷۰ داوطلب بر اساس اعلام دانشگاه‌ها و تائید دفتر شورای گسترش وزارت علوم در دفترچه عنوان شده است، اظهار کرد: البته ظرفیت پذیرش دانشجویان استعداد درخشان نیز به این میزان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو به تفکیک دوره‌های مختلف در آزمون دکتری، گفت: در این دوره از آزمون در دوره روزانه، ۸ هزار و ۲۱۵ داوطلب، شبانه، یک هزار و ۱۴ داوطلب، پیام‌نور، ۲۱۵ داوطلب، غیرانتفاعی، ۵۲۰ داوطلب و بین‌المللی، ۲۰۶ داوطلب پذیرفته می‌شوند.

معاون سازمان سنجش در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجو به تفکیک گروه‌های آزمایشی مختلف، تصریح کرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی، دو هزار و ۵۲۹ داوطلب، علوم پایه، دو هزار و ۵۴۷ داوطلب، فنی مهندسی، دو هزار و ۷۳۶ داوطلب، کشاورزی، یک هزار و ۱۵۱ داوطلب و هنر، ۱۴۱ داوطلب پذیرفته می‌شوند.

طباطبایی افزود: همچنین در گروه آزمایشی علوم پزشکی ۸۳ داوطلب، دامپزشکی ۲۴۱ داوطلب، زبان ۵۲۹ داوطلب و تربیت‌بدنی ۱۵۰ داوطلب پذیرفته خواهند شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.