پرتوهای اسپیرال سرعت انتقال داده ها را بالا برد

فروردین ۱۴۰۳

بهره گیری از فیبرهای نوری و امواج اسپیرال به امنیت انتقال اطلاعات و افزایش سرعت آنها منجر شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ محققان با تکنیک پرتوهای اسپیرال موفق به افزایش سرعت انتقال اطلاعات شدند پژوهشگران باشگاه پوردو با انجام مطالعات مختلف برای افزایش سرعت انتقال اطلاعات موفق به تولید کابل فیبر نوری تازه یکپارچه شدند که نور یا امواج اسپیرال به سرعت از داخل آن عبور می کند.

فیبرهای نوری که چندین سال پیش در کشورهای صنعتی به کار گرفته شد با رمز گذاری و ارسال اطلاعات از طریق کابل مهیا شد که با پیشرفت های گوناگون ساخت فلزات و الیاف آن پرهزینه تمام می گردد.

الگوریتم های تازه و استفاده از یک فیبر به جای پیچه های چندتایی به کشف راهی بهتر بدل گردید که از آن به عنوان امواج نوری یا اسپیرال یاد کرده و محققان از آن برای ساخت فیبرهای تازه استفاده می کنند.

به گفته پژوهشگران چهار پرتوی همزمان به انتقال داده ها با سرعت ۱٫۶ تریلیون بیت در ثانیه منجر می گردد که به هیچ عنوان قابل دیکود شدن یا تخریب اطلاعاتی نیست و برخلاف سیستم های قبل نمی تواند توسط کسانی دیگر مورد سوء استفاده قرار گیرد افزایش سرعت و امنیت بالا دو مشخصه به کارگیری امواج اسپیرال می باشد که محققان را به فکر توسعه آن در تمام جهان انداخته است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.