چگونه “نوزاد” خود را قبل از تولد به نیوتن تبدیل کنیم

فروردین ۱۴۰۳

دانشمندان دریافته‌اند که انجام ورزش ملایم در حین بارداری می‌تواند سبب باهوش شدن نوزاد به دنیا نیامده بشود و همینطور ورزش سنگین نیز می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پژوهشگران به تازگی دریافته‌اند که بانوانی که در زمان بارداری ورزش انجام می‌دهند، کودکان باهوش تری به دنیا می‌آورند. 

 گفتنی است، براساس تحقیقات صورت گرفته، انجام ورزش ۳ جلسه ۲۰ دقیقه‌ای در طول هفته می‌تواند به رشد توسعه مغز نوزاد به دنیا نیامده کمک فراوانی نماید. 

 بررسی‌ها نشان می‌دهد، دانشمندان این نتایج را با بررسی سر و صداهای مختلف و بررسی میزان توجه نوزاد به آن‌ها و اندازه گیری دقیق آن‌ها به دست آورده‌اند. 

 پژوهشگران دریافته‌اند که نوزادان مادرانی که در طول دوران بارداری ورزش انجام داده‌اند می‌توانند صداهای مختلف را بهتر شناسایی نمایند. 

 دانشمندان همچنین دریافته‌اند که این نوزادان از فعالیت ذهنی بیشتری در طول سال‌های آینده برخوردار خواهند بود و در نتیجه سبب باهوش شدن آنها خواهد شد. 

 پژوهشگران در عین حال به مادران باردار پیشنهاد می‌کنند که از ورزش شدید در طول دوران بارداری اجتناب کنند زیرا سبب آسیب و صدمه به کودک می‌تواند بشود. 

 پژوهشگران این نتایج را با استفاده از یک کلاه که دارای ۱۰۰ الکترود بر روی آن بوده است بر روی نوزادان به دست آورده‌اند. 

پژوهشگران همچنین دریافته‌اند که نوزادان این مادران دارای سرعت رشد مغزی بیشتری نسبت به سایر نوزادان می باشند. 

 همچنین ورزش در دوران بارداری سبب افزایش سلامت قلب نوزاد می‌شود. 

 پزشکان احتمال می‌دهند که انجام ورزش سبب افزایش رسیدن اکسیژن به بدن نوزاد به دنیا نیامده می‌شود و همینطور سبب تولید پروتئین خاصی در مغز به نام bdnf می‌شود که برای بدن بسیار مفید است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.