ژتون غذای دانشجویان ۳ نرخی شد

جام جم آنلاین: رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام نرخ جدید غذای دانشجویان در سال تحصیلی جدید، از نزدیک شدن نرخ ژتون غذای دانشجویی به قیمت تمام شده نان سنگک خبر داد.

کیوان مرادیان کوچک سرایی ، با بیان اینکه امسال مدنظر است سه نوع غذا در بین دانشجویان توزیع شود، تصریح کرد: بر این اساس نرخ ژتون غذای دانشجویی به طور متوسط ۴۸۵ تومان درنظر گرفته شده است، در این راستا یک نوع غذا در همین رنج و دونوع غذای دیگر یکی پایین‌تر از ۴۸۵ تومان و دیگری بالاتر از این رقم درنظر گرفته شده است که میزان دقیق دو رنج دیگر پس از تصویب نهایی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ غذای دانشجویی سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافت، افزود: امسال هزینه غذای دانشجویی کمتر از سال گذشته و تنها اندکی افزایش یافته است و میزان افزایش به میزانی است که تقریبا به قیمت نان سنگک یعنی هزینه ۶۰۰ تومان نزدیک می‌شود.

به گفته وی، در سال تحصیلی گذشته، دانشگاه‌ها برنامه هفتگی غذا به دانشجویان ارائه می‌کردند و در هر روز دو نوع غذا در بین دانشجویان توزیع می‌شد که طی آن نرخ غذا بین ۲۵۰ تا ۴۸۵ تومان تعیین شده بود، بر این اساس بسته به نوع غذای ارائه شده به دانشجو، نرخ ژتون‌ها بین این دو رقم از دانشجو دریافت می‌شد.

وی اعلام کرد: امسال کلیه دانشجویان می‌توانند ۱۰۰ درصد از تسهیلات وام تغذیه استفاده کنند و پس از اتمام تحصیلاتشان در اقساط ۶۰ ماهه آن را بازپرداخت کنند. این درحالی است که سال گذشته تنها ۲۰ درصد دانشجویان می‌توانستند از وام تغذیه استفاده کنند.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.