کره شمالی واحدهای توپخانه و موشک‌های خود را در وضعیت آماده‌باش جنگ قرار داد

۱فروردین ۱۳،

reuters-76.JPG

کره شمالی اعلام کرد به دنبال پرواز تهدیدآمیز بمب افکنهای آمریکایی در نزدیکی خاک این کشور به واحدهای توپخانه دوربرد و موشک‌های راهبردی خود دستور داده آماده جنگ بوده و پایگاه های آمریکادر جزایر گوآم، هاوایی و در داخل خاک آمریکا را هدف بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دستور که از سوی فرماندهی معظم ارتش کره شمالی صادر شده نشان‌دهنده تداوم اظهارات جنگ‌طلبانه کره شمالی از زمان آغاز رزمایشهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در اوایل ماه جاری میلادی است.

وزارت دفاع کره جنوبی عنوان کرد نشانه ای از یک اقدام نظامی قریب‌الوقوع از سوی کره شمالی ملاحظه نکرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: از این لحظه به بعد فرماندهی معظم ارتش خلق کره همه واحدهای توپخانه از جمله واحدهای توپخانه دوربرد و واحدهای موشکهای راهبردی را در حالت آماده باش جنگی شماره یک قرار خواهد داد تا همه ادوات دشمن را در پایگاه های آمریکا در خاک این کشور و در گوآم و هاوایی هدف حمله قرار دهند.

وزارت دفاع کره جنوبی عنوان کرد که نشانه ای از فعالیت های غیر عادی از سوی ارتش کره شمالی تشخیص نداده اما وضعیت را تحت نظر خواهد داشت.

ارتش های آمریکا و کره شمالی تا پایان ماه آوریل به انجام رزمایش مشترک که به نقل از آنها دارای ماهیت دفاعی است خواهند پرداخت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    ایول ، ماشاالله کره شمالی با این موشکهای اتمی اش و به امید شکست و فروپاشی امپریالیسم غرب و آمریکای جنایتکار و ناتو با کمک و امداد خدا .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.