“کمردرد”، اسفنج جذب بیماری‌های خطرناک

اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشگران به اشخاص اخطار می‌دهند که کمردرد را تنها یک عارضه استخوانی به سبب بد نشستن و یا ضربه ندانند زیرا کمر درد می‌تواند نشانهٔ انواع بیماری‌های خطرناک و حتی سرطان پا باشد و باید بسیار جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، پژوهشگران در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافته‌اند که بعضی اوقات یک کمردرد به ظاهر ساده و عادی می‌تواند نشان دهنده یک بیماری و خطر جدی برای اشخاص باشد. 

گفتنی است، علاوه بر مشکلات مربوط به “ستون فقرات” و دردهای اسکلتی، مشکلاتی مانند عفونت‌ها و حتی بعضی از سرطان‌ها نیز می‌توانند سبب درد در ناحیه کمر شوند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، گاهی اوقات ارگان‌های ارسال سیگنال‌های درد به سایر نقاط بدن بویژه کمر علائمی را ارسال می‌کنند و این سبب کمر درد در اشخاص می‌شود. 

پژوهشگران همچنین دریافته‌اند، که مشکلاتی مانند مشکلات کلیه و کیسه صفرا نیز می‌توانند سبب کمردرد شده و به اشتباه فرد احساس کند که به یک کمردرد ساده دچار شده است. 

پژوهشگران به اشخاص پیشنهاد می‌کنند، که در صوتی که دچار علائمی مانند کمر درد بودند بدون اینکه سبب اصلی آن درد کمر باشد، حتما به دنبال وجود بیماری‌های دیگر نزد پزشک متخصص بروند و از راهنمایی او استفاده کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.