کمیسیون تبلیغات حداقل سه دور مناظره دیگر را طراحی کند

۱۶خردادماه،

رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در تهران با تاکید بر ادامه برگزاری مناظره‌های انتخاباتی گفت که ما از کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری درخواست طراحی حداقل دو یا سه دور مناظره دیگر را داریم.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آخرین دور مناظرات انتخاباتی کاندیداها در مورد برنامه‌های سیاسی خود گفت: قرار بود در این دور از مذاکره، نامزدها برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را نسبت به سیاست داخلی و خارجی مطرح کنند که حجم وسیعی از مباحث به مباحث حول سیاست خارجی پرداخته شد و کمتر به سیاست داخلی توجه شد.

وی ادامه داد: از این رو بهتر بود سوالات و مسائلی مطرح می‌شد که دیدگاه‌ها و برنامه کاندیداها نسبت به آرایش داخلی سیاسی و نحوه برخورد با مسائل سیاست داخلی مطرح می‌شد.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برگزاری مناظره‌ها فرصت خوبی برای کاندیداها در جهت طرح دیدگاه‌هایشان بود که دور سوم مناظرات نسبت به دو دور قبل مقداری چالش‌برانگیز شد به طوری که کاندیداها دیدگاه‌های یکدیگر را نقد می‌کردند. اکنون مناظرات تازه به مرحله جدی رسیده است. از این رو لازم است که مناظره‌ها تکرار شود.

نقوی در این حال گفت: فکر می‌کنم که هنوز مناظره‌ها به این حد نرسیده است که مردم به شناخت و انتخابات رسیده باشند چون هنوز فضای مناظرات فضای کلی‌گویی است و کمتر به برنامه‌ها پرداخته می‌شود. تفاوت بین دیدگاه‌های کاندیداها مشخص نیست که برای رسیدن به کاندیدای اصلح باید این مناظره‌ها ادامه پیدا کند تا کاندیداها دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی افزود: طبیعتا کاندیداها در کلیات همچون مقابله با زورگویی، تجاوزگری و قلدری‌های آمریکا و روابط با کشورهای غیرسلطه‌گر و غیر زورگو با یکدیگر هم‌نظرند و همه معتقدند باید از تمامی ظرفیت‌ها و نیروهای موثر نظام استفاده شود اما راهکارها مشخص نیست.

رییس ستاد انتخابات جلیلی در استان تهران اضافه کرد: یکی از کاندیداها در این مناظره گفت که از تمامی نیروها در کابینه‌اش استفاده می‌کند. این در حالی است که همواره هر جریانی سرکار آمده تمام نیروهای منتسب به خود را در کابینه‌اش به کار گرفته است. باید راه‌های عملی شدن این وعده‌ها مشخص شود. فکر می‌کنم در مناظره‌های بعدی به این مهم برسیم.

نقوی‌حسینی در پایان گفت: ما از کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که در این مدت زحمت بسیاری کشیدند درخواست می‌کنیم حداقل برگزاری دو یا سه دور مناظره دیگر را طراحی کنند.

انتها پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.