کودک را به دلیل رفتن به مدرسه از تفریح محروم نکنید

دکتر قاسم دستجردی ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از اقداماتی که والدین می توانند  در جهت آماده کردن کودک برای رفتن به مدرسه انجام دهند این است که قبل از شروع مدرسه با تعریف خاطرات خوش از مدرسه و معلم و دوستان دوران تحصیل خود، کودک را به قدم گذاشتن در این مکان ترغیب کنند و ترس کودک از یک محیط جدید را به این صورت کاهش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان در بدو ورود به محیط جدید به ویژه مدرسه دارای اضطراب می شوند والدین باید مدرسه را محیطی شاد و پویا برای فرزند خود معرفی کنند و به هیچ عنوان موارد منفی و دلسرد کننده از خاطرات  غیره را  از دوران تحصیل خود بیان نکنند.

دکتر دستجردی تاکید کرد: والدین در حد امکان کودک را قبل از شروع سال تحصیلی با مدرسه و اولیای آن مدرسه آشنا کنند و در دوران تحصیل ارتباط خوب و مستمر خود را با اولیای مدرسه حفظ کنند همچنین در انتخاب و خرید لوازم التحریر ،کیف و لباس مدرسه کودک را مشارکت دهند و او را به دوست یابی درمدرسه تشویق کنند و برای مدت زمان کوتاه در مدرسه کودک را همراهی کنند به شکلی که هر روز از این مدت زمان همراهی در مدرسه بکاهند. 

این روانپزشک همچنین تاکید کرد: والدین هر کار مثبت کودک را که برای رفتن به مدرسه انجام می دهد تشویق کنند ضمن اینکه شرایط مناسب تحصیل و مطالعه را برای او فراهم نموده و سعی کنند تا الگوی خوبی در مطالعه کردن برای کودک خود باشند.  
دستجردی تصریح کرد: برای اینکه کودک سریعتر مدرسه رفتن را قبول کند و با آن کنار بیاید والدین مدرسه را یک قانون معرفی کنند و در عین حال او را به دلیل مدرسه از تفریح و شادی های معمولی محروم نکنند تا مدرسه در ذهن کودک منفی قلمداد نشود.
این روانپزشک گفت: با انجا این مراحل  در صورتی که مشکل کودک بیش از حد متعارف و غیر قابل کنترل بود حتما به مشاور و یا روانپزشک برای درمان مشکل کودک مراجعه شود.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.