گران فروشی ۶۶درصدی آهنگ پیشواز توسط همراه اول!

۲۸اردیبهشت،

 

خبرگزاری تسنیم: قیمت آوای انتظار همراه اول، ۶۶.۷ درصد بیش از قیمت مصوب کمیسیون تنظیم مقررات است و مشترکان همراه اولی به جای ۳۰۰ تومان برای فعال‌سازی سرویس خود، ۵۰۰ تومان می‌پردازند.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرویس آهنگ پیشواز یا همان آوای انتظاری که در اپراتورهای مختلف با نام‌های متفاوتی برچسب خورده و به عنوان خدمتی در راستای ارج نهادن به سلایق متنوع مشترکان از آن یاد می‌شود، ظاهرا سرویس قابل توجهی برای مشترکان بوده که بانک‌های صوتی اپراتورها سر به فلک می‌کشد.
کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که تنها مرجع رسیدگی به درخواست اپراتورهای تلفن همراه و شکایات مشترکان از اپراتورهاست در تاریخ /۶/۵ و در جلسه ۱۴۷ خود مصوبه‌ای داشته که بر مبنای آن تعرفه ارائه خدمات آوای پیشواز در شبکه‌های تلفن همراه مشخص شده است.
براساس این مصوبه کلیه اپراتورها موظف می باشند برای هر یک از آواهای پیشواز خود مجوز لازم را از وزارت ارشاد دریافت کرده و به سازمان ارائه کنند.
در این مصوبه سقف تعرفه خرید هر آوای پیشواز با مدت اعتبار ۳۰ روز مبلغ ۳ هزار ریال در نظر گرفته شده است و در صورتیکه مدت اعتبار هر آوای پیشواز بیشتر یا کمتر از ۳۰ روز باشد، تعرفه خرید آن با نسبت خطی محاسبه می‌شود؛ در ضمن مشترکان تنها برای استفاده از این خدمت باید یک بار و آن هم برای خرید، پول پرداخت کنند و برای تغییر تنظیمات و هزینه فعال‌سازی نیاز به پرداخت مجددی نیست و درخواست حذف آهنگ پیشواز نیز رایگان است.
در دیگر مفاد ذکر شده این مصوبه آمده است که این خدمت تنها باید با درخواست مشترک فعال شود و اپراتور مجاز به فعال‌سازی خودکار نیست و ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭﻫﺎ ﻣﻮﻇف می باشند ﻣﺸﺘﺮﻙ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﺤﻮه ﻓﻌﺎﻝ ﻳﺎ ﻏﻴﺮﻓﻌﺎﻝ ﺷﺪﻥ سرویس ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﺁﮔﺎه ﺳﺎﺯﻧﺪ.
اما با این حساب شاهد هستیم که همراه اول در ارائه سرویس آوای انتظار که به قول خود آوایی دلنشین به مخاطب هدیه می‌دهد، مفاد این مصوبه را رعایت نکرده و هزینه فعال‌سازی را ۵۰۰۰ ریال در نظر گرفته است.
این خدمت به ظاهر دلنشین که حدودا ۶۶٫۷ درصد بیشتر از قیمت عادی ارائه می‌شود، لغو صریح دستورالعمل کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و مشترکان همراه اول با قیمتی بیشتر از نرخ معمول باید پول بپردازند تا آوای دلنشینی را به تماس گیرندگان خود هدیه دهند.
رگولاتوری که مسئول نظارت بر این حوزه است باید با رسیدگی به این تخلف سبب را به مشترکان همراه اول ارائه کند و بعد از آن نحوه جبران این شرکت برای کاربرانی که خواسته یا ناخواسته پولی بیش از حد معمول را پرداخت کرده‌اند باید مشخص شود.
سرویس آوای انتظار سبب می‌شود کسی که با شماره‌ای تماس می‌گیرد به هنگام انتظار به جای بوق معمولی، آهنگ انتخابی مشترک را بشنود و مشترکان همره اولی هم می‌توانند سه عمل فعال‌سازی، تغییر آهنگ و غیرفعال‌سازی سرویس آوای انتظار را با استفاده از سه روش دلخواه (پیامک، تلفن‌گویا، کدهای دستوری) انجام دهند.
جدول مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات به شرح زیر است:

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.