گفتگو با خردسال‌ترین نابغه‌قرآنی جهان‌

خردسال‌ترین حافظ و مفسر قرآن کریم جهان اسلام گفت: در ۲۴ ساعت شبانه‌روز نیمی یا بیشتر یعنی ۱۲ تا ۱۴ ساعت را با قرآن خلوت می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علی امینی ۱۰ ساله که ساکن شهر قم است در جمع مردم سیرجان در سخنانی به تشریح و تفسیر آیات قرآن کریم در مسائل مختلف پرداخت و آیات قرآن کریم را در مسیر هدایت انسان از ناحیه خداوند دانست که هر کس با آن باشد قطعا مسیر زندگی دنیا را هم به سلامت طی می‌کند.

وی افزود: اسلام در همه عصرها نجات بخش انسان‌های روی کره زمین بوده است و مسلمانان بهترین انسان‌های روی زمین هستند، هیچ‌گاه مسلمانان عامل به دستورات اسلام و کتاب خدا مسیر سعادت و تکامل را از دست نمی‌دهد.

خطیب و سخنران نابغه جهان اسلام سپس به سئوالات متعدد مردم و جوانان سیرجانی در موارد مختلف بر اساس آیات قرآنی پاسخ داد.

حجت‌الاسلام احمد امینی پدر علی امینی در ارتباط با فرزندش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: وی از چهار سالگی در محیط قرآنی خانواده با مربیگری مادرش توانست در حفظ قرآن کریم تلاش کند و در شش سالگی حافظ کل قرآن شد.

وی افزود: علی روزانه نیز ۱۲تا ۱۴ ساعت در قرآن مرور می‌کرد و تفسیر آن را از کتاب‌های متعدد با همکاری خانواده به ویژه مادرش مطالعه می‌کرد و از سن شش سالگی به خطابه و منبر و تفسیر پرداخت.

امینی بیان داشت: فرزندم هم‌اکنون حافظ کل قرآن کریم به صورت ترتیبی و موضوعی و حائز رتبه‌های استانی و کشوری در رشته‌های قرآنی از شبکه‌های داخلی و خارجی و خردسال‌ترین مفسر، خطیب و سخنران در جهان اسلام است که در برنامه‌های تلویزیونی لبنان، ترکیه، افغانستان و شبکه‌های استانی و ملی شرکت کرده و در حال حاضر هم در کارشناسی ارشد علوم قرآنی ثبت‌نام کرده است و دارای مدرک کارشناسی علوم قرآنی است.

وی به والدین توصیه کرد: می‌توان با محیط قرآنی و مذهبی خانواده و تلاش فرزندی قرآنی و صالح پرورش داد.

علی امینی حافظ و مفسر ۱۰ ساله قرآن کریم نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس ضمن معرفی خود بر اساس آیه قران کریم زمینه قرآنی خانه را موجب تشویق خود و تلاش برای کسب معارف قرآنی و حفظ آیات الهی دانست و گفت: در ۲۴ ساعت شبانه‌روز نیمی یا بیشتر یعنی ۱۲ تا ۱۴ ساعت را با قرآن خلوت می‌کنم.

وی افزود: در این مدت از راهنمایی‌های پدر و مادر هم بهره‌مند می‌شوم و طی مدت چهار سال گذشته با حضور در مسابقات قرآنی و خطابه و منبر در مورد قرآن کریم دارای رتبه‌های فراوانی شدم و در کشورهای مسلمان از جمله لبنان، ترکیه و افغانستان به اجرای برنامه پرداخته و مورد استقبال شبکه‌های خبری و تلویزیون این کشورها قرار گرفتم.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.