گودبرداری غیراصولی مرگ پیرزن ۶۷ ساله را رقم زد

Sotakbar - ISNA (4 of 15)-6.jpg

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری تهران از مرگ پیرزنی ۶۷ در پی گودبرداری غیراصولی در مجاورت منزلش خبرداد.

سیدعلیرضا علوی‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام وقوع این حادثه در ساعت ۱۷:۲۳، ستاد فرماندهی، دو ایستگاه ۸۵ و ۳۲ و گروه نجات پنج را به محل حادثه در سی‌متری جـی اعزام کرد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که در این منزل مسکونی سه طبقه که بخشی از آن ریزش کرده است، پیرزنی زندگی می‌کند که احتمال می‌رود به دنبال این حادثه در زیر آوار محبوس شده باشد.

علوی با بیان اینکه آتش‌نشانان عملیات خود برای نجات این پیرزن یا یافتن جسد وی آغاز کرده‌اند، گفت: سرانجام پس از انجام عملیاتی دو ساعته، نیروهای آتش‌نشان این پیرزن ۶۷ ساله را در ساعت ۱۹:۳۰ از زیر آوار بیرون کشیدند که عوامل اورژانس مستقر در محل، مرگ وی را تایید کردند.

به گفته وی، در جریان این حادثه فرد دیگری مجروح یا کشته نشده است.

مدیرروابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه پس از یافتن جسد پیرزن، کارشناسان آتش‌نشانی اقدامات خود برای یافتن علت وقوع حادثه را آغاز کردند به ایسنا گفت: در بررسی کارشناسان مشخص شد که گودبرداری غیراصولی در مجاورت این خانه و همچنین فرسوده بودن ساختمان سه‌طبقه، سبب ریزش آن و مرگ این پیرزن شد.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و تخلیه تعدادی از خانه‌های اطراف محل حادثه که امکان ریزش برای آنها نیز وجود داشت، محل را به عوامل شهرداری تحویل داده و به عملیات خود خاتمه دادند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه گودبرداری غیراصولی منشاء بسیاری از حوادث ساختمان در سطح تهران است، از پیمانکاران و مالکان خانه‌های در حال ساخت خواست در هنگام گودبرداری، تخریب و ساخت املاک خود از اصول مهندسی و استاندارد استفاده کنند تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام

ریزش ساختمان سه‌طبقه

ریزش ساختمان سه‌طبقه

ریزش ساختمان سه‌طبقه

ریزش ساختمان سه‌طبقه

ریزش ساختمان سه‌طبقه


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.