گوگل،فیس بوک،مایکروسافت و یاهو علیه دولت آمریکا متحد می شوند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

افشای اسنادی در مورد جاسوسی دولت آمریکا در فضای اینترنتی

شرکت های گوگل،فیس بوک،مایکروسافت و یاهو به دنبال افشای اسنادی در مورد جاسوسی دولت آمریکا در فضای اینترنتی و کمک شرکت های بزرگ به این اقدام،از دولت آمریکا شکایت کردندو از دادگاه ویژه رسیدگی به فعالیت‌های اطلاعاتی خارجی آمریکا خواستند تا در این زمینه تحقیق و شفاف سازی کند

خبراقتصادی:چهار شرکت بزرگ فناوری اطلاعات برای اعاده حیثیت خود علیه دولت آمریکا متحد می شوند.  شرکت های گوگل، فیس بوک، مایکروسافت و یاهو به دنبال افشای اسنادی در مورد جاسوسی دولت آمریکا در فضای اینترنتی و کمک شرکت های بزرگ به این اقدام، از دولت آمریکا شکایت کردند و از دادگاه ویژه رسیدگی به فعالیت‌های اطلاعاتی خارجی آمریکا خواستند تا در این زمینه تحقیق و شفاف سازی کند.

این چهار شرکت درخواست کردند که دادگاه اطلاعات بیشتری را در مورد فعالیت های جاسوسی دولت آمریکا منتشر کند. از نظر این شرکت ها اطلاعاتی که هنوز منتشر نشده، بی گناهی آنها در زمینه جاسوسی نامه های الکترونیکی و رمزگشایی از فایل هی کد گذاری شده را نشان می دهد.

بر اساس اسنادی که ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)  به گاردین داده است، شرکت‌ های فن ‌آوری بزرگ جهان از جمله گوگل و مایکروسافت در برنامه موسوم به «پریسم» با آژانس امنیت ملی امریکا همکاری داشتند و در قبال دریافت میلیون دلار اطلاعات درخواستی این آژانس را در اختیارش قرار دادند.

روزنامه گاردین بر اساس اسنادی فاش کرده که آژانس امنیت ملی آمریکا برای انتقال ایمیل ها و اطلاعات کاربران میلیون دلار به شرکت هایی بزرگ رایانه ای و اینترنتی از جمله گوگل، فیس بوک و یاهو داده است.

به نوشته روزنامه گاردین، شرکت‌ های فن ‌آوری بزرگ جهان از جمله گوگل و مایکروسافت در برنامه موسوم به «پریسم»با  آژانس امنیت ملی امریکا همکاری داشتند و در قبال دریافت میلیون دلار اطلاعات درخواستی این آژانس را در اختیارش قرار دادند.

بر  اساس اسناد فاش شده، حتی مبلغ این توافق ها پس از حکم دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی در ماه اکتبر ۲۰۱۱ که برنامه پریسم را غیر قانونی اعلام کرده بود، صورت گرفته است. حتی شرکت‌ های بزرگ اینترنتی پس از این حکم دادگاه مبالغ بیشتری گرفتند تا همکاری خود با آژانس امنیت ملی را قطع نکنند.

روزنامه وال استریت ژورنال در این زمینه گزارش داده که آژانس امنیت ملی آمریکا در طول این سه سال ۷۵ درصد نامه های الکترونیکی را زیر نظر داشته است.

کیت الکساندر، مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا پیش از این مدعی شده بود که برنامه های نظارتی و جاسوسی این نهاد تنها مرتبط با مظنونان تروریستی بوده و به مقابله با ۵۰ حمله تروریستی در ۱۲ سال قبل کمک کرده است.

پیش از این هم شرکتهایی مانند  یاهو، گوگل، ملیکروسافت و فیس بوک همکاری با دولت آمریکا در برنامه جاسوسی را رد کرده بودند.

منبع: رویترز


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.