یک بنیاد نیکوکاری با مدیریت کتایون ریاحی +عکس

۰۳م اسفند ،

ممتازنیوز: طی مراسمی ۳ اسفند ماه بنیاد نیکوکاری «کمک» با مدیریت کتایون ریاحی در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا آیین گشایش بنیاد نیکوکاری کمک با حضور دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کل کشور جمعی از مدیران ارشد بهزیستی، دکتر ضرغام رئیس دانشگاه پردیس بین­‌المللی کیش دانشگاه تهران و مدیرعامل، اعضا و کارکنان بنیاد کمک (کیش مهر کتایون) برگزار شد و این بنیاد نیکوکاری مردم نهاد که مدیریت آن را کتایون ریاحی هنرمند سینما و تلویزیون ایران عهده­‌دار است، رسماً آغاز به کار کرد.

این مراسم صبح روز پنج­شنبه سوم اسفندماه در محل دفتر مرکزی بنیاد نیکوکاری کمک (نخستین مؤسسه نیکوکاری در جزیره کیش) برگزار شد؛ در ابتدا کتایون ریاحی با ارائه گزارشی از روند کارهای این بنیاد، به بهسازی دو روستای خرابه (در نزدیکی بندر مقام) و باغ نرگس (در نزدیکی رودان) اشاره کرد و گفت: که فعالیت­های بنیاد «کمک» چند ماهی است با توانمندسازی اهالی این دو روستا و بهسازی بناهای فرسوده آغاز شده و این مجموعه قصد دارد که با پوشش و بهینه­‌سازی کامل این دو روستا، برنامه­‌های خود را گسترش دهد.

کتایون ریاحی از برنامه­‌های بلندمدت این بنیاد نیز به طراحی، ساخت و اجرای یک مجموعه مناسب جهت اسکان سالمندان در کنار بچه­‌های بی­‌سرپرست در کیش اشاره کرد و جزئیات آن را به اطلاع رئیس سازمان بهزیستی کل کشور رساند.

سپس دکتر هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در سخنانی ضمن استقبال از ورود مستقیم کتایون ریاحی به عرصه فعالیت­های نیکوکارانه؛ افتتاح و آغاز به کار بنیاد نیکوکاری «کمک» را اتفاقی فرخنده برای جزیره کیش خواند.

او در بخشی از صحبت­هایش آماری از فعالیت­‌های سازمان بهزیستی کل کشور را ارائه کرده، گفت: این آرزوی سازمان و نهادهایی از جنس ماست که اشخاصی نظیر خانم ریاحی که احترام و جایگاهی ویژه نزد مردم دارند، خودشان کارها را بر عهده بگیرند و ما هم در دستگیری از نیازمندان و برطرف کردن چهره فقر کمک حال ایشان باشیم، زیرا نهادهای خصوصی و NGOهای این حوزه به مراتب در انجام کارهایشان و توانمندسازی نیازمندان موفق­‌ترند و ما بسیار خوشحالیم که خانم ریاحی پیشگام افتتاح یک نهاد نیکوکاری در کیش شده است.

در پایان مجوز فعالیت رسمی بنیاد «کمک» به کتایون ریاحی تقدیم شد.

بنا بر این گزارش، کتایون ریاحی سال­هاست که به فعالیت­های نیکوکارانه مبادرت می­‌ورزد. در پاییز سال ۱۳۹۰ شخصاً کمک­هایی را به مردم نیازمند سومالی رساند و بیش از یکسال است که به شکل رسمی به عنوان سفیر نیکوکاری «مهرآفرین» فعال بوده و اولین زن هنرمند سینما و تلویزیون ایران است که شخصاً یک بنیاد نیکوکاری را دایر کرده است. 


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. نگار:

    من می خواهم با کتایون عزیز صحبت کنم اینجا کسانی هستند که از مردم سومالی نیازمند ترند ۰۹۱۷۹۰۸۴۱۰۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.