۸۰۰ میلیون چینی در سال ۲۰۲۴ اینترنتی می شوند

۲۷م دیماه ،

فاوانیوز: به یمن گسترش فناوری موبایل لشگر اینترنتی کاربران چینی به ۵۶۴ میلیون رسید.

مرکز شبکه و اینترنت چین (CNNIC) تخمین زد در سال ۲۰۱۲ تعداد ۵۱ میلیون کاربر به تعداد کاربران اینترنت افزوده شده است و در مجموع تعداد اشخاص آنلاین به ۵۶۴ میلیون رسید.

به گزارش فاوانیوز به نقل از خبرآنلاین؛ به نقل از این موسسه، تعداد کاربران چینی در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است. بر این اساس ضریب نفوذ اینترنت از آخرین آمارگیری در سل ۲۰۱۱ با ۳٫۸ درصد رشد، به ۴۲٫۱ درصد رسیده است رشد اخیر، بیش از جمعیت کشور اسپانیا است که مرهون رشد و توسعه تکنولوژی موبایل و اینترنت روی این شبکه است که مردم را بیش از پیش آنلاین کرده است. فروش روزافزون اسمارتفون و تبلت در چین شهروندان نقاط مختلف را بسیار آسان به اینترنت وصل کرده است.

بر اساس آمار منتشره ۱۸ درصد به جمعیت شبکه های بی سیم افزوده شده و آمار جمعیت موبایل بی سیم متصل به اینترنت به ۴۲۰ میلیون رسیده است. همچنین آمار کاربرانی که از اینترنت کافه استفاده می کردند کم شده و تعداد کاربران پی سی نیز ۳ درصد در سال ۲۰۱۲ کم شده است.

کاربران لپ تاپ نیز به ۴۵٫۹ درصد کاهش یافته و از سوی دیگر کاربران موبایل و اینترنت موبایل از ۶۹ درصد به ۷۴ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین میکروبلاگینگ ۶ درصد رشد داشته و به ۳۰۹ میلیون کاربر رسیده است. تعداد کاربرانی که خرید آنلاین انجام می دهند نیز به ۲۴۲ میلیون رسیده است. در مقایسه با سال ۲۰۱۱ تعداد خریداران انلاین در سال ۲۰۱۲ بیش از ۶٫۶ درصد افزایش یافته است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین پیش بینی کرده تعداد کاربران آنلاین چین در سال ۲۰۲۴ به ۸۰۰ میلیون کاربر خواهد رسید. امید می رود از آنجایی که ۱ میلیارد موبایل در دست چینی ها است، تعداد کاربران آنلاین به زودی افزایش بیابد.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.