˝انسل آدامز: عکاسی از کوهستان تا دریا˝ نمایشگاهی برای دوستداران طبیعت + تصویر

۱۰اردیبهشت،

˝انسل آدامز: عکاسی از کوهستان تا دریا˝، عنوان یکی از تازه‌ترین نمایشگاه‌های موزه‌ ملی دریانوردی لندن از زیباترین آثار انسل آدامز، عکاس فقید آمریکایی است که در معرض تماشای علاقه‌مندان این هنر قرار گرفته است.

به گزارش هنرآنلاین، بی‌تردید انسل آدامز، شناخته ‌شده‌ترین و یکی از پرطرفدارترین عکاسان آمریکایی در قرن بیستم است چراکه با گذشت سال‌ها از مرگ او، هنوز دیدن عکس‌های سیاه‌وسفید او از طبیعت بکر آمریکای شمالی و همچنین تابلوهای عکاسی در سایزهای بزرگی که خودش آنها را چاپ کرده آنهم از نزدیک، می‌تواند بسیاری از مشتاقان هنر عکاسی را به نمایشگاه‌ها و گالری‌ها بکشاند.

در نمایشگاه “انسل آدامز: عکاسی از کوهستان تا دریا” که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های عکاسی یک هنرمند درگذشته است، سه عکس بزرگ دیواری متعلق به بانک “آمریکن تراست” که انسل آدامز خودش آنها را در اندازه‌های بسیار بزرگ چاپ کرده‌، در کنار عکس‌هایی از آبشارهای توفنده، تندآب‌ها و آب‌فشان‌های مبهوت‌کنننده، برکه‌های آرام، رودهای مواج و یخچال‌های طبیعی و همچنین نمونه‌هایی از آثار او که کمتر شناخته شده به چشم می‌خورد.

آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه از موزه‌ “پی‌باد اسکس” ایالت ماساچوست آمریکا به موزه ملی دریانوردی لندن آورده و به نمایش گذاشته شده و بیش از یک صد اثر چاپ ‌شده اصل را که تعدادی از آنها تا پیش از این در بریتانیا به نمایش درنیامده بودند را دربرمی‌گیرد.

به نوشته بی.بی.سی، انسل آدامز که از پیشروان عکاسی صریح به شمار می‌آید، بیشتر به خاطر عکس‌هایی که از کوهستان‌ها و پارک‌های طبیعی و حفاظت‌ شده گرفته در جهان شهرت دارد. آثار برتر او تاکنون در بیش از ۳۵ جلد کتاب و در کشورهای مختلف انتشار یافته و تعدادی از کارهای او نیز در موزه‌ها و نمایشگاه‌های مهمی همچون؛ موزه هنر متروپولیتن نیویورک، موزه موما و موزه‌ هنر آمریکایی اسمیتسونیان در دنیا به نمایش درآمده‌اند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.